AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
18.840

Tappat nyckeln till låsbulten, kan BMW hjälpa till?

ph
16
phoricu
320i Touring -01
EFter ett däckbyte nyligen så "tappade" däckfirman bort min låsbult/nyckl. Kan man enkelt beställa ny via BMW, och någon som i sådant fall vet vad det kan kosta?
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Fixade ny nyckel till mina bultar i våras men då hade jag min gamla som referens kostade strax under 50 kr på BMW, dom borde nog kunna ta fram en ny nyckel ändå borde vara ganska vanligt att sådana försvinner.
Amethyst
Däckfiram får väl stå för det jobbet väl?

BOOM BOOM BASS
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om det är BMW-fälglås, finns nyckeladaptern att köpa som lös reservdel.

Har du kvar kartongen som låsen levererades i, eller den andra nyckeladaptern (levereras med två!)? I såfall är det bara att kolla vilken siffra som det står i paketen och/eller på adaptern - med ledning av det nummret kan man beställa en ny...

Har man inte kvar kartong/reservnyckel, kan man köra till BMW, så testar de fram vilken adapter det är.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Lyfter en gammal tråd.

Var iväg till GDS ikväll för att sätta på vinterdäcken. När jag ska sätta igång upptäcker jag att jag saknar "adaptern" (hade bara 1) till låsbulten.

I instruktionsboken står det att adaptern har ett kodnummer, detta har jag givetvis inte skrivit upp.

Kan BMW få fram vilken det ska vara till min bil mha chassinr eller reg nr?

Hur många unika adaptrar finns det?

Antar att jag har Bmw original låsbultar

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Det är bara att åka in till BMW med bilen i fråga så löser dom det. Jag hade samma problem och åkte till BMW-verkstaden. Dom har alla aktuella adaptrar (om det är BMW-original låsbultar) och då kan ni prova fram till vilken det är som passar. Kostar inte så många pengar för en ny.
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
OK tack, låter som det kanske löser sig. Får bli en sväng till BMW Solna, i helgen.

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Kolla bara så verkstaden/reservdelar har öppet på helgen...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
BMW danderyd hade en hel sats med dessa låsnycklar, jag fick prova mig fram till vilken det var trots att jag hade mitt eget original kvar (sönderdraget) men på den stod inget nummer eller kod.
153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Kör "bonde-stilen" Slå på med slägga en 17,19mm eller passande hylsa sedan vrider du så är problemet ur världen.
Visst funkar det med, men då blir man ju tvungen att köpa en ny uppsättning med låsbultar. Det blir billigare i slutet om man köper en ny adapter.
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
En ny adapter fick jag på BMW Danderyd för 50 spänn. Ingen ide förstöra hylsnyckelsatsen för no big deal.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
bmw-låsbultar har en härdad stålring runt, som dessutom sitter "löst", dvs den går att skruva på utan att bulten rör sig. Så "Bonn-tricket" funkar rätt dåligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.