|
|
|
|---|---|
|
hur vet man hur mkt bilen är sänkt? inte jag som gjort de, förra ägaren.. får inte tag i honom å fråga... vilka olika sänkningar finns det? | |
| någon? behöver veta innan ja beställer fälgar | |
|
Omöjligt att avgöra ifall ingen kan se ungefär.. Finns ju alla möjliga olika sänkningssatser. Skulle tippa på att det är enklast om du får tag i ägaren. Vet inte om man kan få reda på de om man tar lös fjädern och mäta mot en orginal? Om jag vore du så skulle jag köpa fälgarna och går de inte av nån anledning så får du väl byta sänkning. Hittar du fälgar du tycker om så ska inte sänkningen få påverka.. MVH Robin |
|
| hur byter man sänkning? är det fjädrarna som är kortare? vad kostar sänkningssatser? svårt att fixa själv? | |
|
Kan stå på Fjädrarna, gjorde på mina. Vad det kan kosta beror ju på vilket märke, jag bytte bara fjädrarna och dom kostade 2100:- (cobra). Jobbet runt 1000:- Inte så svårt att byta om du har alla verktyg. |
|
|
behöver man byta alla 4 fjädrarna då? dom är knappt ett år gamla, bak är lägre än fram (ser nästan ut så iaf) kan man ha olika märker framå bak? |
|
|
Jag har 35mm och 40mm bak. Även orginal så är bilen lite högre fram, vet inte varför. När du köper fjädrar så får du alla i samma kartong. tror inte det går att köpa bara ett par. ingår i paketet. Det finns allt från 1500 och uppåt... Jag hade bytt alla fyra iaf om jag va du. Vad ska du ha för fälgar på bilen? |
|
| ja har kollat på 8,5*18" 225/40 breda typ, vill bara inte att de ska ta i någonstans... | |
|
har 205 breda på nu och det käns inte som de får plats 20mm fälg till sportfilter.se har fjädrar för 1350/4st |
|
| eller 8x18", 5x120, ET40 passar de ET måttet? | |
|
jag har 17" 225/40 och för mig finns det gott om plats kvar. Det ska nog inte vara några problem.Min bil var sänkt 40/60 innan och det gick bra med dom fälgarna jag har på nu. Tyckte dock att det var för lågt. |
|
| ok, men ja chansar på att de går.... | |
| hur breda däck på 8" fälgar? 215,225? | |
|
Har 225/40 -18 på min som är sänkt 40/15 och det går fritt. Bak är det tight, tror inte jag får in bredare än 225. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.