|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på o köpa min systers Bmw 328 i E46 av -98 års modell o undrar om de är ett bra köp.. Har gått 17000 mil, o är tyskimport -03, tvivlar inte på milen då den är kollad både här o där enligt syster.. Är de barnsjukdommar på första årsmodellen? Är därimot något konstigt ljud kommande från bakvagnen på den, nämligen när man växlar o ska släppa upp kopplingen igen så kan de vid hård körning tjuta till vid ett visst läge på kopplingen från typ bakvagnen eller iaf bakifrån... Vad kan detta vara? vid lugn körning hörs ej detta utan bara när man kör lite hårdare.. Oro över att bakaxeln är slut gör att man känner sig något tvivlelaktig på bilens kondition. Motorn är bra o tickar inte i lyftarna, o är körd på castrol helsyntetolja o de är väl bra antar jag? Sen va höger framhögtalare spräckt i dörren, vilken storlek på högtalare är detta så man kan ev byta denna? Vad ska man kolla på dessa? är de kamkedja? är den underhållsfri? andra remmar o byta? slitagegrejor som är dyra? Tills sist, vad kan en sådan silvermetallic, serviceskött, relativt bra skick, med inbyggd cd-stereo, halvskinn, manuell växellåda, vita blinkers runt om, originalchassie o hjul, ingen rost men en liten buckla i ena bakdörren. Vad ska man betala för en sådan??? Hon vill ha 80, är de ett bra pris? Mycket tacksam för svar då ja måste bestämma mig om ja vill köpa bilen eller inte snarast. | |
|
kolla med sökfunktionen, det finns rätt mycket info om e46 om du letar. MVH |
|
|
Du har redan köpt den ser jag :).....Om jag nu tolkar ditt bilinnehav till vänster rätt. Mvh Janne. |
|
|
Jo, det kan väl mer eller mindre stämma, har iaf bestämt mig för att ja vill ha bilen trots diverse fel så är den störtskön o köra. Mvh Mats Bmw 328i E46 -98 |
|
|
Bara ett tips! handla inte bilen pga att den e din syrras! kolla andra 328or innan du gör affär! Ofta lätt att falla för en bil pga vissa punkter och man ser sig lite blind på dessa.. när man sedan ska handla av nån i familjen kanske affären skyndas på lite bara för att "va snäll" Kolla hennes bil lika noga som du gjort på en annan! Ett tips är att provköra andra iaf innan så har du ännu lite att utgå från. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Nej, men fördelen och köpa så är att vid ev fel så kan fd ägaren vara schysst o hjälpa till o fixa ev fel. Har en del grejor o pruta på så priset kan nog bli rätt fördelaktigt. Jodå bilen är kollad precis som ja brukar kolla en bil som ja är intresserad av, men skulle vara bra med en besiktning då de är dags snart för de, så man har ännu mera o gå på.. Nackdelen är att ja inte hittat några mera likvärdiga bilar för rätt pengar o utrustning inom rimlig omkrets från de ja bor, o känner inte för eller har för den delen tid o åka 40 mil bara för o provköra en bil. Har haft bilen i 2 dagar nu o kört en hel del, o inte märkt nåt direkt o anmärka på mera än dom fel som redan har sagts till mig, så tror nog de kan vara ett bra köp ändå. Mvh Mats Bmw 328i E46 -98 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.