|
|
|
|---|---|
|
Besiktade M5:an idag... Alla avgasvärden åt h***ete... Tänkte börja med att byta tändstift, fördelare, rotor och luftfilter. Verkar som om den går för "fett", har lite orolig tomgång också. Gummibälgen efter LMM ser bra ut men ska forska i om den tar tjyvluft någon annan stans. Är det förresten "rätt" tändstift som säljs på Mekonomen (Bosch 18-Y6DC)? Olja + filter är nybytt kan jag tillägga. I övrigt så var handbromsen lite för klen och bakre/övre spindellederna var "på gång" så man har lite fix framför sig. | |
|
Svårt att ge dig några tips, eftersom du inte skriver vilka avgasvärden du fick. Ungefär som att gå till doktorn och be om diagnos, när allt man säger är att man har ont någonstans;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Miss av mig Erik W. Här är värdena (gränsvärden inom parentes): CO 2,2 (0,5) CO 2500 v/min 3,2 (0,3) HC 659 (100) Lambda 0,92 (0,97-1,03) |
|
| Det kan vara lambdasonderna. Är dessa trasiga så kan värdena se ut som du beskriver. | |
| Jo, jag har funderat på lambdasonden också... Har någon koll på var man får bäst pris på sådana och vad det priset är? | |
| Jo, jag har funderat på lambdasonden också... Har någon koll på var man får bäst pris på sådana och vad det priset är? | |
|
Jag köpte min på mekonomen, Det är samma som på BMW. Det är nog bäst att hålla sig till det som bmw använder, sedan spelar ju inköps stället ingen roll. Mvh Erik |
|
|
Lambdasonder är standard oavsett bilmärke, bara antal anslutningskablar som skiljer (3 eller 4). Sen är det bra att få rätt färger om man köper universal. Kolla med motornord dom hade bästa pris när jag bytte på 525an, köpte universal för 395Kr. Länk ----BMW ///M3--- |
|
|
Här är en bra sida vad gäller avgasvärden. Använde den själv för felsökning. Länk Petrob ------ M3 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.