AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
536

Bromsbeläggslampa som ej vill slockna...

be
16
beemer-beijer
320i -85 (e30)
Lampan som varnar för att bromsbeläggen är dåliga vill inte slockna. Det spelar ingen roll hur jag kopplar kontakten på beläggen. Sitter det någon liknande kontakt i bromstrummorna? Lampan lyste när jag köpte bilen och jag har inte lyckats krångla mig in i instrumentbrädan.... Finns det någon kabel man kan klippa? BMW:en är en 320i -85. Flera kompisar har sammaproblem.

Live in the fast lane...BMW
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Med allt korrekt inkopplat vrid startnyckeln till läge I och vänta 30 sekunder för att resetta fel-minnet.

Mvh Björn
be
16
beemer-beijer
320i -85 (e30)
Fungerar inte så bra det heller. Visste inte att det fanns sådant på så gamla bilar! Skulle rycka ur lampan om jag bara kom åt den...

Live in the fast lane...BMW
M-3
Hej Har du kollat givaren,för kör man för länge med dåliga belägg så nöts tråden i givaren av.. Antar att givaren är uppbygg ungefär som min M-3 -94a Kolla den.. Mwh
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Om det inte är fel på kablar och givaren så är det med största sannolikhet fel på instrumen-kretskorten, jag fick byta bägge två på min fd 325im-89 kostnad för delar ca 1500kr, lätt att byta själv ca 30min jobb.

Mvh Tobbe
be
16
beemer-beijer
320i -85 (e30)
Nån som vet om man kan få tag på kopplingsschema över en e30? Skulle vara skoj om man kunde hålla reda på sladdarna själv så vore det lättare att felsöka.
Hej!
Vet att det finns kopplingsscheman i Haynes rep. handböcker, vet inte hur utförliga de är. Du kan ju alltid kika på dem...

Mvh MATHIAS
be
16
beemer-beijer
320i -85 (e30)
Ingen som råkar ha boken samt en scanner till hands :)
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Ett enkelt sätt att få den å sluta lysa är att dra ut slddjävlarna surra ihop dem me varandra å var nöjd=) D slutar lysa men förlorar sin funktion..

Bemari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.