|
|
|
|---|---|
|
Kan någon hjälpa mig att värdera en 320iA -88 (automat) som endast gått 4400 mil. (200 mil första två åren och därefter ca 100 mil om året förutom sista året som jag kört dagligen). Den har mesta tiden använts av en äldre dam mellan garaget och affären en gång i veckan och någon enstaka "långtur" på några mil. Röd, taklucka, orig. lm-fälg med original Pirelli-däck!! som fortfarande är mjuka och känns helt OK. (Finns även v-däck med kapslar). Serviceboken är fullstämplad med kamremsbyten etc. trots få mil mellan gångerna. Båda bakskärmarna har lite rost men annars är den hel och fin. Den går som en klocka och växlar fint. Nu måste jag sälja den pga utlandsflytt, men vet inte vad jag ska begära för den. Någon idé? /Lars | |
|
Oj vad svårt. Lågmilad bil får man säga. Hade det varit en 325'a eller 318 is hade den varit klart attraktiv. Nu är ju inte 320 en så eftersökt bil, framförallt inte med automat. Kanske någon samlare kan ge 30.000 kr? Prova med högre pris, typ 39.000 kr. Mr C |
|
| Nej, nej, nej, nej - det finns ingen samlare som skulle vilja ge över 30 tusen för den bilen! Om jag hade varit i dina skor hade jag sålt den för en billig penning till en släkting ;-) | |
|
Annonsera ut den på mobile/autoscout24, "inklusive Nederländerna" jag har kikat lite på kortmilare i Tyskland, dom brukar vara rätt dyra även om det handlar om mindre attraktiva versioner, under 30tkr bör du absolut inte gå, för att säkerhetsställa bevarande av den, vilket jag skulle ha som prio ett om jag ägde den. Mvh Stephan |
|
|
25 papp så är bilen lättsåld om du inte vill ha en massa ringande knäppgökar:) 30-35 om du vill jobba på det. Ju mer dokumentation och inget telenr desto mer tvingas folk läsa själva. Lycka till Asken |
|
|
Nicke-Gbg: Antar att du är släktingen:-) /Magnus Mitt nya objekt: Länk |
|
|
Tack för hjälpen. Ska fundera på det där med att sälja till en släkting. Isåfall får det bli många mutor och mycket fjäsk! ;o) /L |
|
|
Hej igen. Jag sålde den till "släktingen" men fick sen möjlighet att byta tillbaks den mot min E39a ett år senare. Bilen har mest stått i garaget sedan dess, körd emellanåt för att hålla den i trim. Skicket fortfarande som sig bör med numera lite över 5000 mil på mätaren, dvs mycket bra. Någon småbuckla efter en cykelkrock men annars toppfin. Den står mest och ger mig dåligt samvete så nu funderar jag återigen på försäljning. Har ni något tips på var man kan annonsera ut den och nå någon som är intresserad av en äldre lågmilare i originalskick? Pris är alltid svårt men tror ni beloppen tidigare i tråden fortfarande är aktuella? mvh /Lasse |
|
|
En på jobbet köpte en 320i -88 med 9200mil i bra skick.För 15000:- |
|
| Så är din i topp skick,med få ägare borde du ju få c:a 25-30000:- | |
|
Fanns en 320i-88 på blocket med ungefär lika många mil, har för den var utsatt för 49tkr och den såldes fort, priset är liknande som förra året eller högre. Stephan |
|
|
Hej igen! Det sägs ju att tyskarna köper gamla bruksklassiker från Sverige. Kanske någon vill ta den tillbaks till fäderlandet? Prova tyska sidor. Kanske Mobile? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fanns en liknande E30 bil på Tradera för 14 dagar sedan men jag vet inte vad den gick för eller utgångsbud. Lågmilad -88 En ägare bil vit, äldre dam enda ägare sedan ny eller nått sånt ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso : denna! Länk Blev tydligen inste såld! Kanske läghe för intresserade att kontakta s'ljaren?? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Precis det var den jag noterade. Jag blev erbjuden ett liknande objekt 3181-88 för ett par år sedan när vår MB skulle bytas ut men vi valde en mindre, snålare modernare bil istället. Prisnivån på den låg runt 20-25 papp 6000 mil äldre dam som köpt den ny även den vit. Kördes bara till service och besiktning i princip. Var inte helt skavankfri mindre bucklor fanns. För övrigt i nyskick men BMW filtar på klädslen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.