AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.130

Törs man köpa denna 540 Touring?

jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Länk
Visst gör du det, frågan är bara vilka önskemål har du? Om något stort/dyrt går sönder har du möjlighet att plocka ner den? Och sälja i bitar, bilen har varit till salu länge, och att den inte går i väg för 30tkr tyder på problem med säljaren eller bilen.

Mvh Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Billigast på Blocket, dyrast på verkstan:)
Jag hade aldrig gjort det men jag mekar inte själv. Skulle anta att det är lika mkt i reparationer på bilen som bilens pris för att få den i rimligt skick.
Lycka till
Asken
Bilar behöver ju inte vara dåliga bara för att det är ett lågt pris...
Vill man bli av med något snabbt så gäller det ju att ha ett lågt pris.
En 540 som är 12-13 år gammal och med 25-35000 mil på mätaren ska inte kosta mer än 25-35000kr och med tanke på dagens bensinpris så gör det ju inte saken bättre.
Köpte min 540 för 12 000... är lite och fixa men inget dyrt.... går kanon bästa bilen jag haft... :)
Tittar man mot Tyskland är inte 30tkr lågt för en risig 540, halvera i stället, skillnaden mellan olika exemplar är enorm, vilket reflexteras på priset, en fin/välskött 540i även med dessa miltal kan gå för 50tkr eller mer, historik, utrustning och hur engagerade säljaren är spelar en mycket stor roll.

Om denna inte går i väg under den långa tid den varit ute, så är antingen skicket sämre än förväntat eller så är det en dålig säljare, det senare kan vara något så bagatellartat som svår att nå, svårt att bestämma tid, rostigt yttre gör att många inte får den så viktiga vill ha känslan, får bort all eller nästan all skabblook är man på god väg till ett högre pris.

Mvh Stephan
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Fá ner till 25000 och köp...eller pruta ner mer. Bilen är importerad och som nágion nämde sá ligger 540Ia i tyskland runt 15000 skr. Dock importerades denna ju enligt ägaren 1999, dvs inget lik som imorterats nyligen fór o tjäna en liten peng.

Kombin háller ju dock normalt värde längre än sedanen. Rosten är väl det enda, dá en BMW som börjat rosta vanligen kommer att fortsätta o rosta vad man än försöker göra för o fá bort rosten (som alla andra biler för den delen).

Nyrenoverad automatláda????? Renovering eller byte av planeter, momentomvandlare etc?

Lycka till med eventuellt bilköp!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Han/hon kanke vill bara bli av med bilen pga flytt.
Var själv i samma situation ör ett par år sen, många ringde men ingen ville köpa bilen så till sist har den landat på skroten.
95:or kostar kring 50t o har rullar ca 20t mil så 30 är skumt billigt.
Provkör den först!

BMW - Beroende Med Wilja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.