AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.022

Hur vet jag om en trimmad M3 verkligen ger utlovade 500 hk?

di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
hej har kollat lite på blocket och hittat en svart M3 02:a för 499 000:- m vorsteiner huv kompressor mm. upges att de ska va 500HK hur vet jag att det är 500HK kommer man köpa på sig massa problem klarar smg lådan 500hk säljer nog min bil i veckan och blir åter sugen på en M3:a.

Länk

MK1
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

diou:
Har man kostat på bilen 300' (enligt annonsen) så har man kanske bänkat den också, annars är väl en test på "rullande lansväg" förhållandevis billigt när det ändå rör sig om en bil i den prisklassen.

//Stenback
di
140
diou
300 000 enligt annonsen ja. Sedan så bör man ju bänka bilen innan.

MK1
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
inga detaljer om vad för kompressorprylar det är.....

tveksam till effektsiffran, men påkostat är det sannerligen :-)
di
140
diou
har snackat me killen och det är det största kittet från ESS(vortech) han har bänkat den till 485HK skriftligt sedan har han sport system så 500hk får han utt enligt han har lyckats hålla gallardo och 996 turbo mm bakom sig så 500hk kanske stämmer men de ja oroar mig för är att bilen ska hålla på och krongla har hört mkt om trimmade bilar.

MK1
diou:

Om du läser denna tråd från en som har erfarenhet av ESS så kanske du inte behöver oroa dig så mkt:

Länk
Det är nog SBP som du behöver oroa dig för i såfall.
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
diou:

Är du ute efter en moddad M3:a, så kan du köpa någon av dessa och sedan montera kompressorn själv.
Det blir samma pengar.

Länk

Länk

Länk
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
var det inte en smg om jag ej såg fel....de lådorna brukar ju inte vara de bästa, även på dessa nya m3:or ju!! en bekant har själv haft 2 st med smg o båda började klydda vid 3-5000 mil....

M5-99 samt Skyline R32 GTR
jonas k:

Om du läser min tråd som jag la in så visar det att SMG håller väldigt bra:

Länk
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
aaa missade det..sorry =)

M5-99 samt Skyline R32 GTR
di
140
diou
355hp ingen av M3 orna du angav faller mig i smaken den i sthlm är snygg. Sen så skulle ja aldrig vilja ha med manuell låda med undantag för en vit kompressormatad. SPB ??? har haft smg innan och den lådan är grym kan ja lova !!

MK1
ic
11
iceman_21
BMW 528IA Touring -98
Sbp (svensk bilprovning...)..jo dom kan juh ha lite åsikter...samma om man nu skulle ha oturen vid en flygande besiktning,,=)

Men hur mkt laddade kompressorn?....

Om man laddar t.ex så brukar man väl säga att det ger halva motoreffekten..343/2=122....343+122=465?.... ja... nånting sånt iaf...
ska man kliva på mer effekt så, måste man juh kompsänka, vrida tändning m.m...

Men hur reagerar bilen?,lyser varningslampor m.m eller har mjukvaran ordnat till det?.
ic
11
iceman_21
BMW 528IA Touring -98
om man laddar 0.5 Bar... glömde jag skriva.....
Gemini__
Den här verkar riktigt prisvärd vid en direkt jämförelse (Grubbes M3:a):
Länk

Begärt pris: 379000kr

Mvh:
Thomas
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Grubbe ska ju sälja sin bil snart sägs det.
Till ett bättre pris än den där. Grubbes har ju även manuell låda och riktigt tuff koppling mm mm mm mm

Länk

Länk

Med vänlig hälsning Patrik

M3Kompressor
För er som undrar hurvida SMG-lådan och dess hållbarhet så är själva växellådan i sig densamma som i den manuella versionen. Så den håller mycket bra. I USA åker det M3 E46or med 600hk +++ och lådan går bara fint.

Många Kompressormatade M3or i staterna har också passerat både 15 och 20 000 mil utan haveri eller problem, så just Active Autowerkes kit verkar vara riktigt beprövat. Men det är kanske inte så konstigt. Dom har sålt mer kit till M3 E46an än alla andra tillverkare gjort tillsammans. :)

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
jodå SMGII håller fint med hård körning, inga problem. Motorn går absolut kanon med ESS kittet och inga problem där heller. Farhågorna är överreklamerade, jag vet efter ca 5000 mil hård körning med loaded på alla möjliga banor med sveriges tuffaste driver bakom ratten. det finns andra saker att bekymra sig för än motor och drivlina.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.