|
|
|
|---|---|
|
hej har kollat lite på blocket och hittat en svart M3 02:a för 499 000:- m vorsteiner huv kompressor mm. upges att de ska va 500HK hur vet jag att det är 500HK kommer man köpa på sig massa problem klarar smg lådan 500hk säljer nog min bil i veckan och blir åter sugen på en M3:a. Länk MK1 | |
|
diou: Har man kostat på bilen 300' (enligt annonsen) så har man kanske bänkat den också, annars är väl en test på "rullande lansväg" förhållandevis billigt när det ändå rör sig om en bil i den prisklassen. //Stenback |
|
|
300 000 enligt annonsen ja. Sedan så bör man ju bänka bilen innan. MK1 |
|
|
inga detaljer om vad för kompressorprylar det är..... tveksam till effektsiffran, men påkostat är det sannerligen :-) |
|
|
har snackat me killen och det är det största kittet från ESS(vortech) han har bänkat den till 485HK skriftligt sedan har han sport system så 500hk får han utt enligt han har lyckats hålla gallardo och 996 turbo mm bakom sig så 500hk kanske stämmer men de ja oroar mig för är att bilen ska hålla på och krongla har hört mkt om trimmade bilar. MK1 |
|
|
diou: Om du läser denna tråd från en som har erfarenhet av ESS så kanske du inte behöver oroa dig så mkt: Länk |
|
| Det är nog SBP som du behöver oroa dig för i såfall. | |
|
diou: Är du ute efter en moddad M3:a, så kan du köpa någon av dessa och sedan montera kompressorn själv. Det blir samma pengar. Länk Länk Länk |
|
|
var det inte en smg om jag ej såg fel....de lådorna brukar ju inte vara de bästa, även på dessa nya m3:or ju!! en bekant har själv haft 2 st med smg o båda började klydda vid 3-5000 mil.... M5-99 samt Skyline R32 GTR |
|
|
jonas k: Om du läser min tråd som jag la in så visar det att SMG håller väldigt bra: Länk |
|
|
aaa missade det..sorry =) M5-99 samt Skyline R32 GTR |
|
|
355hp ingen av M3 orna du angav faller mig i smaken den i sthlm är snygg. Sen så skulle ja aldrig vilja ha med manuell låda med undantag för en vit kompressormatad. SPB ??? har haft smg innan och den lådan är grym kan ja lova !! MK1 |
|
|
Sbp (svensk bilprovning...)..jo dom kan juh ha lite åsikter...samma om man nu skulle ha oturen vid en flygande besiktning,,=) Men hur mkt laddade kompressorn?.... Om man laddar t.ex så brukar man väl säga att det ger halva motoreffekten..343/2=122....343+122=465?.... ja... nånting sånt iaf... ska man kliva på mer effekt så, måste man juh kompsänka, vrida tändning m.m... Men hur reagerar bilen?,lyser varningslampor m.m eller har mjukvaran ordnat till det?. |
|
| om man laddar 0.5 Bar... glömde jag skriva..... | |
Gemini__ |
Den här verkar riktigt prisvärd vid en direkt jämförelse (Grubbes M3:a): Länk Begärt pris: 379000kr Mvh: Thomas |
|
Grubbe ska ju sälja sin bil snart sägs det. Till ett bättre pris än den där. Grubbes har ju även manuell låda och riktigt tuff koppling mm mm mm mm Länk Länk Med vänlig hälsning Patrik |
|
M3Kompressor |
För er som undrar hurvida SMG-lådan och dess hållbarhet så är själva växellådan i sig densamma som i den manuella versionen. Så den håller mycket bra. I USA åker det M3 E46or med 600hk +++ och lådan går bara fint. Många Kompressormatade M3or i staterna har också passerat både 15 och 20 000 mil utan haveri eller problem, så just Active Autowerkes kit verkar vara riktigt beprövat. Men det är kanske inte så konstigt. Dom har sålt mer kit till M3 E46an än alla andra tillverkare gjort tillsammans. :) |
|
jodå SMGII håller fint med hård körning, inga problem. Motorn går absolut kanon med ESS kittet och inga problem där heller. Farhågorna är överreklamerade, jag vet efter ca 5000 mil hård körning med loaded på alla möjliga banor med sveriges tuffaste driver bakom ratten. det finns andra saker att bekymra sig för än motor och drivlina. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.