|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa nya däck och funderar på Nokian NRV 225/55/16 Finns det några som kör på sådana och vad tycker Ni i så fall | |
|
Kolla lite här =) Länk |
|
|
Micke Olsson har åkt Nokian han var nöjd! JAg skulle rekommendera Michelin PS 2, de har dessutom sänkt priset kraftigt på däcket. Mvh Asken |
|
|
Jag kör med Nokian, visserligen NRY. Tycker dom är suveräna,bra grepp,tysta trots 265 bak o 235 fram, inga spårningstendenser. Bra pris hos däckonline. Min bil Länk |
|
| Har kört NRVi i två år nu, inget att klaga på. Rekommenderas! | |
| Tack för åsikter. Jag har beställt nya Nokian NRV så får vi se hur dom verkar. Ska montera dessa nästa vecka. Har haft problem med dom förra som var märke Ventus 225/55/16 dom kändes liksom släta när man drog med handen i rotationsriktningen men som taggigt , vassa kanter när man drog baklänges. Kan det vara däckkvaliten eller kanske fel lufttryck. Vad tror Ni? Är det någon mer som har haft det så. Bilen spårar väldigt samt vibrationer och ett malande ljud. | |
|
Jag tror på kända beprövade varumärken i jämförelse med testresultat och ett kik i plånboken vs forumet och köp vad den tillåter. Nokian litar jag på. Asken |
|
|
Som Asken säger, mina Nokian NRVi 225/45-17 är BRA. Tysta, bekväma, bra grepp i torrt, blött vet jag inte då bilen inte körs i regn om den inte måstes. Har kört på Knutstorp, konbana och Superstage. Till och med Gullabo som körde bilen i Superstage var förvånad över greppet på torr asfalt för att vara vanliga standard gatdäck. Nu har jag inte kört så långt, runt 1000 mil bara så livslängden har jag inget att säga om, å andra sidan så sliter ju aktiv körning en del gummi. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej. Har fått nya sulor på bilen och är supernöjd. Bilen känns mjukare och inga spårtendenser eller missljud. Rekommenderas. Ha en trevlig sommar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.