|
|
|
|---|---|
|
Här är en video från Youngtimer-Trophy på Zolder banan med Peter Heinrich. Så håll tillgodo Länk /Pelle | |
|
Direktlänkning är inte tillåten på Länk Gå in via, Downloads->Videos->Motorsport Allgemein, så finns filmen "BMW M1 Inboard, Youngtimer-Trophy Zolder" som Pelle länkar till. Procar M1, fy f**n vilket gott ljud! 1:30 in i filmen när de går från "pacecar"fart till fullgas kan man inte annat än älska! Definitivt värd att laddas ner, underbar film, tack för länken!! Mvh, /Wille |
|
|
Härligt ljud i den, men inte gick han för fullt med den, det skulle i och för sig inte jag heller våga göra... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Så ska det låta! Mpower |
|
|
Länk 51,2 Mbyte kan ta ett tag att ladda ner så att ni vet. Mvh |
|
| Det länken funkar inte heller. =) | |
|
Javisst är ljudet helrätt i den kärran. Sörpan, jo det märks att han håller igen..spec när när man tänker på att procar kärrorna var snabbare än f1 på vissa banpartier på den tiden när det begav sig |
|
|
Det där var verkligen det absolut fetaste och vackraste jag någonsin hört! Hur ska jag göra för att få 318is att låta sådär ? :D Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
De säger för övrigt i början av filmen att det är första rejset med nybyggda bilen, och att han håller igen lite för att långsamt lära känna bilen och lära sig att utnyttja dess potential... om det nu var någon som trodde att han körde för allt vad tygen håller :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle: Hitta en trimmad M88 så är problemet löst! ;-) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Trevlig kultbil med gött ljud. Men hur var det nu med BMW och väghållning då?? Denna verkade ju ha både sänkningssats breda däcket m.m. Så ju nästan ut som en riktig racebil. Men var det någon som lade märke till att det var ett par gamla tupphöga Opel Kadetter som låg före väldigt länge innan M1'an lyckade komma om den ene. Ja för att inte tala om den där sena krängande svampiga 70tals raggarbilen (Corvetten) som låg före och som M1'an aldrig fick se ens baken på mer än på första varvet. Fast, nu kanske det inte har någon betydelse, för detta var ju inte på "ringen", och det vet vi ju att det bara är just "ringen" som räknas.... *jättesmiley* (för säkerhets skull...) Dr Tinnitus |
|
|
Vad är det för spec på den motorn egentligen? Jag vill att min blivande BMW-cup bil ska låta sådär :) Dr Tinnitus: Läs vad Kalle skrev en bit upp så förstår du ;) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
J.Dredd. Givetvis läste jag det, och förstod det i filmen med. Men det var ju ett så fint läge för ett "tjyvnyp" att jag inte kunde låta bli liksom. Kanske någon som inte begåvats med ditt fromma sinnelag skulle sätta morgonkaffet i vrångstrypen och hugga på det lilla betet jag la ut.... :-) Dr Tinnitus |
|
|
Ljudet är helfräckt men det låter tuffare från utsidan. Vem kommer inte ihåg Jürg Bächis svarta opel manta med en BMW M1 procarmotor på närmre 500hkr som körde i super saloon mitten på 80-talet. Motorpaketet finns kvar i Sverige. ;-) |
|
|
Jag har kontakt med en man i uk som ligger på en m88 med nästan samma spec....tyvärr är priset helt fel. Kalle, jag vet hur vi ska lösa det problemet...18000euro sen så sitter det en s42b20 Supertouring snurra inkl 6 petad låda i din 318is...och du får garanterat rätt ljud i din kärra ;) (men jäkligt korta sevice intervaller) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.