|
|
|
|---|---|
|
har en 320i-85 med en 323i motor köpte bilen billigt pga ras på toppen. renoverade den å fick för mej att sätta i en 325 kam tgjorde även lite annat kul med toppen, men då unrara jag moste jag byta el systemet också för den har blivit almen slö i botten draget.. händer inget under 4000.. har även labbat med att flytta kammen en kugge men inget större resultat förutom att den varvar mindre.. Hur som hälst, moste jag byta el systemet för att få den rappare i bottendraget. Fråga nr 2 vilken motor är lättast eller rättare sakt bäst att turbo konvertera 320, 323 an eller 325. | |
| Du måste ha fått något galet med topprenoveringen.Motorn ska inte få den karaktären bara för att du har en 325 kam.Du får felsöka Kolla kam tiderna är dom bra så ta ett komp prov ocksåvidare. | |
| Den kanske inte ska gå bättre.. | |
| har funderat på om den drar sjuvluft någonstans... den har även fenomenet att på tomgong och i låg fart bluddra och gå ojämt som om den skulle va extremt trimmad..... för över 4000 varv går den klockrent.. | |
|
Portade du toppen? Det krävs väl flödesmätning för att få det bra. Fräser man bara upp jättehål så går den nog inte bra. /Anders |
|
| Du har väl fördelare på den där.. Kolla tändningen också. Kan vara den som spökar. Ska du bygga turbo, så gör det på 323an. Billigare delar till den. Det börjar bli ont om 325 toppar numera. | |
|
ja det gjorde jag har en kompis som jobbade på ultra och jag porta den inte mer än han och hans gick hyggligt bra... men tycker inte att en 325 orginal kam ska spöka till det så... brukar fördelaren spöka mycket på dom eller... det med turbo bygget ligger lite längre fram över men kollar runt lite på vad man ska ha bara... behöver inte just vara något över drivet leker av mej med banracingbilen... vad ska man sattsa på för turbo då... typ250hk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.