|
|
|
|---|---|
|
Funderar på nya bromsar till bilen och hittat black diamond skivor på Länk är det nån som har sånna på sin bil? Tycker priser verkar helt okej om. /Oskar | |
|
Har ingen erfarenhet av dom. JAg har däremot väldigt god erfarenhet av Brembo som finns hos Bl a Autoexperten tror jag. De har jag åkt 1k mil+ på min 850, klockrent grepp. De satt iofs på bilen när jag köpte den. Asken |
|
|
Citat: "There isn't, in my mind, a better performing disc for the money. The [Black Diamond] Combi provides both cooling and deglazing and it's very, very rare to hear bad reports about it." Max Power-magazine, Jan 2005. De verkar ju inte dåliga direkt... Mvh |
|
|
verkar ju ha fått väldigt bra omdöme utav sina kunder...ser ju lite läckert ut med svart skiva... tror att Mekonomen har dem att sälja också ifall man vill jämnföra priser osv... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 BMW SC #411 |
|
| Om jag inte missminner mig så står det också att det svarta bara är en beläggning!? Eller...? | |
|
der_Meister_: Skivorna är inte svarta efter lite användning,men dem tar bättre efter att man bromsat lite halvhårt 2ggr då suger det till bra :-) köp kitt med belägg ochså det gjorde jag. Dem verkar bra och har funkat på bana utan att bli skeva eller liknande för mig.Just livslängd kan jag inte svara på eftersom jag enbart kört 500 mil med dem, men kan rekomendera!! Mpower |
|
| Själva bromsytan blir väl blank men rester förblir svart och rostar inte om jag har förstått det rätt? | |
| ja det vet jag dom blir, har dom bara till framdäcken? de passa väl inte både till fram o bak? | |
|
Länk "Blackdimonds skivor och belägg åker på nästa helg. Polaren har hårdkört dessa belägg och skivor med grymt bra resultat på bla. sin turbokonverterad VR6, ca 400hk. Och han säljer även dessa." "Jag ger 1850kr för en komplett sats fram (hålade och slitsade sivor). Han kan säkert fixa hem fler satser om någon är intresserad." Mvh |
|
|
Jag köpte dom till min mb 600a,och dom fungerar bra.Jag gav ca 4000kr för skivor och belägg fram.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.