|
|
|
|---|---|
|
Ett litet tips till er M5 ägare. Idag skulle vi rengöra min kompis LMM på en M5 00a. När vi gjort ren rören och luftburkarna så var filterna igensatta oxå. Hmm BMW har stängt idag. Vi tog med ett av dom gamla filterna o drog till biltema. Jämförde litegrann och de visade sig vara exakt samma storlek på filterna som till en gammal scorpio. 50 kr styck istället för typ 300 kr st på BMW eller vad de nu kan kosta. (250 kr/st på mekonomen). Tack för de. 500 spänn över till annat. Obs man ska kanske inte chansa men ett luftfilter fungerar likadant om de kommer från BMW eller Biltema. OBS! Detta är bara ett tips. | |
|
Det är dock svårt att med ögat se hur ett filter är uppbyggd när det gäller porer osv. Visst kan det komma från samma underleverantör som BMW använder sig av. men kan lika gärna vara något billigt skit. Hade jag haft en bil av den kallibern för dom pengarna hade jag inte tagit risken utan köpt filtren på BMW. En billig försäkring när det gäller reningen av luften till motorn. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Visst de är sant. Klart att de säkert skiljer sig lite men dom är ju bättre än dom gamla som var ganska oljiga o gäggiga. Vill inte förstöra vår fina rengöring genom att trycka dit dom gamla filterna igen. Och de lilla de skiljer är ju ändå betydligt bättre med nya färska. Man kan ju byta var tusende mil istället för var inspection 2 eller när de nu ska göras. |
|
| Mrhenke vilken var tillverkare av ***tema filtret??? | |
| De står ju inte på deras filter. De står ju bara biltema. Men de ser ut som dom vanliga Mann filtrerna. Gult med orange gummi krage på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.