|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bimmer330Ci: Den hade jag inte sett tidigare! Oj oj vad det låter fint!! Jag valde racesound på slutburken, gissar på att det är samma sound på den burken. |
|
| Ja d e d nog, låter riktigt gött iaf! Mullrar nästan som en jänkar v8 ju, tycker jag. | |
|
dopamin : hur får man tag i info om its fun chippet , pris osv ? deras hemsida verkar nedstängd... ---- Carpe Diem ---- |
|
|
JAg åkte till BMW och fick programvarorna till motorstyrning och växellåda uppgraderade och det gjorde rejäl skillnad. Främst i respons och grunddrag. Ksota 900 spänn ink massa annan uppdateringar som gjordes. Mvh Asken |
|
| Asken: ok, ska höra om det funkar till min oxå | |
|
Machin, Berätta gärna hur det går. Skulle förvåna mig om sådana uppdateringar finns även för såpass "nya" modeller. |
|
|
Varför är det förvånande att man kan uppdatera motorstyrningsmjukvara och steptronic mjukvara i en 330? Jag har fått min motorstyrningmjukvara uppdaterad på min fd 330 utan problem. Asken har för övrigt själv en 330 i familjen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är nog inte förvånande vid närmare eftertanke. Jag tänkte dock närmast på effekthöjning. Vore ju grymt om bmw kan uppdatera mjukvaran och åstadkomma det. Machin, Berätta som sagt gärna hur det går? Har du manuell eller steptronic? |
|
|
hah, a d skulle ju va kul.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Machin: itsfun.nu hemsida och mejl har legat nere en vecka pga byta av serverleverantör. Nu ska det fungera igen. MVH/ Qvarnis |
|
|
Min 330 ska ha motorstyrningsmjukvaran uppgraderad av JWR. Det som är synd är att jag inte kört en original 330 och vet hur vida min går bättre eller inte. Någon annan som har sin ändrad hos Jurgen weise racing och kan berätta ev skillnader efter? |
|
|
synd att du inte var bodde här i götet, då kanske du kunde få testa min ;) /// Bimmarkomanen |
|
|
Visst märks chip på en sugmotor, åkte närmare 8000 mil i en 330 E46 med ett Superchip. markant piggare och rappare gång. Seriell programenmering via ODB2 kontakten på ENEM. Har sett många negativa inlägg om chip till sugmotorer men sanningen är nog att man får inte gå på vad som helst. Billigast från en hacker på nätet utan vare sig motorkunskap eller provbänk inbjuder till att bli blåst. Därifrån kommer nog den negativa erfarenheten. Mvh/JC |
|
| Jan O Carneborn: Vad kostar en sådan chippning (av 330i E46) och ingår alltså effektmätning före och efter? | |
|
Har också chippat min hos itsfun/jwr och det blev lite bättre respons på låga varv. Bilen drar dock mer soppa nu än tidigare. Innan chippet låg den runt 0.9 landsväg/motorväg.. Nu ligger den runt 1-1.1. Även i stadstrafik drar den decilitern mer än tidigare. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Förresten hur tar jag reda på om min 330 är chippad? förutom bänka den förstås.. /// Bimmarkomanen |
|
|
jaa?? nån som vet kanske? kom igen nu då, jag vet att d e flera som kan förklara d här :) /// Bimmarkomanen |
|
|
Jan O Carneborn Vilka firmor rekommenderar du då som bra och seriösa? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Mocke/ Bimmer 330ci: om ni nu vill optimera så är min erfarenhet efter att ha kollat runt en del www.turbocenter.se det främsta som går att hitta. Inte billigast eller dyrast men kvalitativ upplevelse som bäst med mina ramar. Mvh Asken |
|
|
ok tack men kan nån svara på det jag skrev ovan så ni snälla :) /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.