AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.228

Misstänksamt lågt pris, hur lita på säljare?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs

Jag & tjejen letar Z3 till semestern, ajg ahr letat lite på mobile.de efter fina objekt.

Hittade en 2000 modell 2.8, svart med sportstolar, HK stereo, skinn, 17" etc, bilen har gått 4600 mil...

Allt väl så långt, jag har mailat med honom & han släpper bilen för 11.500 Euro, vilket i mina öron & i jämförelse med liknande objekt är MKT billigt, inte misnt med tanke på bilens skick verkar vara superfint av alla 30 bilder jag fått via mail...

Han har även på bvegäran skickat bilder på Fahrzeugbrief samt servicebokens stämplar...

Jag får en konstig känsla av allt inte står rätt till, jag menar det är en faceliftad Z3 med den stora motorn, i rätt färg & bra utrustad.

Om bilen köps åker jag inte ner själv utan för över pengar & bilen hämtas med Eurotransport.

Min fråga är, skulle detta kunna vara någon sort "scam" det luktar lite så, men så skulle han knappast skicka bilder på briefet?

Eller är det så att man KAn få en 6 år gammal Z3 2.8 för dessa pengar?

Lite tips & råd & tankar välkomnas!

/Klas
Är det denna? -> Länk
Du verkar vara orolig över säljarens ärlighet, men ändå orkar du inte åka ner själv och ens kolla på bilen?? Du låter hellre Eurotransport hämta bilen och föra över pengarna?? ÄR DU ALLVARLIG ELLER SKÄMTAR DU??

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har du en dålig dag eller?

Jag har köpt bilar på det visat tidigare...så det behöver du inte bekymra dig om, frågan var mer om det inte är märkligt billigt för den bilen, Och ja, det är bilen du länkar till..

Trevligare ton skulle uppskattas...
Håller med Rolex ! låter vågat! om man är nogrann, att låta hämta en bil osedd !!!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Nu är jag till 99% säker på att den ratten kom först till modellår 02?? Så anledningen till priset är att den kanske varit smälld?

Tycker det låter lite vågat att låta hämta den bilen osedd...

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
mosse:
Om man känner att man är på väg att bli lurad så känns det väl en aning överreklamerat att bjuda in ytterligare till det själv?
Visst, jag skulle kunna säga: "Köp! Köp! Köp!" men eftersom risken är stor att du blir blåst så avråder jag dig istället från denna bil. Åker du ner o kollar på den så är det en helt annan sak... Har du förresten öht ringt annonsören, eller bara mailat? Har du kollat med honom om den har varit smälld?
En trevlig ton är f.ö. något man förtjänar!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.