|
|
|
|---|---|
|
Har allvarliga funderingar på att lacka interiörlisterna i min 330 cab och undrar om det är någon som gjort detta? Bilder? Det blir ganska mycket jobb att ordna detta antar jag eftersom det sitter en hemskans massa lister, både på instrumentpanel, på dörrar fram, samt på sidorna under fönster jämte baksätet.... Vilken lack ska jag välja? Har funderingar på antingen Estorilblått (bilens färg) eller kanske någon ljus silverfärg?? Här är en bild på hur det ser ut idag: Länk HJÄLP!! ;-) - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - | |
|
NEJ! Behåll träet! Ser ju väldigt fint ut som de är tycker jag, plus att de knappast lär höja värdet vid ev. försäljning med "hem-målade" träpanel. Köp nya alu-paneler om du skall byta tycker jag. BMW CS #5139 |
|
| Om jag hade lackat så hade det blivit bilens färg rakt av, men då ska d se proffsigt ut me. Annars hade jag bytt till kolfiber eller alu om jag var osäker på resultatet. | |
|
"Borstad Alu" skulle passa jävligt bra i din bil. |
|
|
Jag har sj trälister i min och tycker inte att de passar i biltypen. Kanske snyggt om man haft en gammal Rolls men nej tack. har också funderingar på att lacka men sen är inte ytorna plana utan lite vågiga eller gropiga om man ska försöka beskriva det bra. förmodligen för att de ska se mer natuttroget ut. Vet personer som lackat sina lister med mycket snyggt resultat, dock tror ja sj att det skulle passa bättre med borstad alu/ alu eller kolfiberpaneler i både din och min bil. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Vill man ha en homogen färg kan man ju fundera på att vinylfilma listerna. Jag har sett några bilder med matchande grå vinyl på listerna som den ljusgrå mettalic lacken som nyare BMW har. Blev ett mycket homogent intryck. //amullo --- |
|
| köp nya om du vill byta! Kanske till och med höjer värdet lite grann då nästa ägare har två val :). Om nu det inte är för dyrt vill säga. Bilens färg tycker jag definitivt inte du ska ta. Iaf skulle jag aldrig köpa en sån bil sen (utan att pruta hårt för det för att sedan byta lister)! Röstar också på alu eller kolfiber. | |
| Ser rätt taskigt ut att lacka interiörlister, skämtar du eller menar du allvar? | |
|
Tack för alla svar! Jag ska kika på saken ytterligare nu i veckan. Jag ska kolla på de alternativ som finns, så bestämmer jag mig sen. mosse: resultatet är inget jag är oroad över... Känner flera mycket seriösa och duktiga lackerare som sysslat mycket med att lackera även hela inredningar på showbilar, men de inredningar du sett som lackerats kanske är genomförda av mindre nogräknade personer.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Mycket fin bil, verkligen!!! Dock känner jag personligen att träpanelen inte lirar med resten av inredningen. Så...byt eller lacka, är min åsikt. | |
|
Rolex: Med dina interiörfärger skulle jag satsa på svarta lister alternativt mörkgrå och låta det färgade skinnet få tala för sig själv. Tror det blir lite too much med blå lister. Sen hade enligt mig det varit snyggare med en helsvart M-ratt, har aldrig gillar de färgade rattarna. |
|
|
hallå rolex. kolla denna länken kanske kan vara nått Länk /daniel |
|
| Länk Så eländigt kan det bli.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.