|
|
|
|---|---|
| Igår när jag var ute o körde la bilen av helt vid krypkörning. hade krånlat lite sedan jag startade den, (knackande ljud..) men den gick fint ändå. vägrar starta sedan dess. inga varningslampor lyser eller så, e bara att den inte riktigt orkar igång.(lite rasslande ljud). misstänker att de kan vara ngt med bensinpumpen. tacksamm för snabba svar! ha`re | |
|
Har haft en 318 E30 -89 och när bensinpumpen la av på den så tvärdog motorn. Hade samma "symtom" att allt funkade inga varningslampor lös och startmotorn gick när man vred om nyckeln men motorn ville bara inte starta. Köpte ny på Mekonomen sen gick den som en klocka. Lät dock en polare som är bilmek byta den eftersom den sitter i soppatanken. Hoppas du får någon ordning på bilen! /Larsa |
|
|
oki.. e nog samma problem, e oxå en e30 -89..ska kolla upp det snarast och fixa det.. tack för hjälpen!ha`re |
|
|
Min besinpump (tror jag) viner ganska högt och har gjort detta i ca 1 års tid nu, kan det vara så att den håller på att ge upp? Eller är detta ett normalt läte? Bilen är en 320 -93:a |
|
|
K! När bensinpumpen börjar "surra" så att man hör det tydligt,då är det dags att byta pump.. Visserligen kan man mäta upp bränsletrycket o se om kapaciteten minskat och/eller mängdmäta o se om den matar fram erforderligt med bränsle under en viss tid(verkstadshandbok). Men det bästa enl. mig är att byta pumpen,så att man ej blir stående en vacker dag. Mvh Janne. |
|
|
OK, tack för tipset...mekonomen tar 1229:- såg jag, undras vad BMW tar för en sådan..? kvalitétsskillnad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.