AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
884

Hur myket kan man ladda med 535 sakerna§

Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
Har byggt turbo ¨på en m20b20. Kompsänkt ligger på 7,5-8,0 i komp. M3 spridare, ny turbo och lite annat trevligt. Men ingen o-ringning eller så. Bara kompsänkt med orginal packning.

Jag har provat med SMT6 men får det inte att funka så bra.

Så nu måste jag bestäma mig om jag ska köpa 535 lmm och köra med det eller ska man köpa VEMS.

Har tänkt ladda 0,8 MAX 1 Bar. Går det att få det allt lira med 535 lmm och m3 spridare tro. Eller spikar det bara. Känns lite mycket pengar med VEMS och det inte blir så stor skillnad. Bygget har hittils kostat 30k, så det känns som det räcker snart. VAD TROR NI??
På min gamla M535 TIC så stod LMM:ens klaff i helt öppet läge efter ungefär 2800 varv. Laddtrycket kom vid 2700 varv, varför det gick alldeles utmärkt att både ladda 0,7 bar uppe vid spjällhuset (målet var 1 bar men det hann jag aldrig med innan bilen försvann) och trycka genom LMM:en. Du får dra dina egna slutsatser, men rent tekniskt kommer det att lira.

Frågan är om M3-spridarna kommer att räcka. Jag vet inte hur många cc de är på, men det är ju lätt att ta reda på. Det står garanterat i någon tråd.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
E30_320i
ihlberg! Hur mycket Kompsänkte du,. hur mycket tog du på original kolvarna? mina sitter i svarven nu men vet inte hur mycket man ska sänka.

E30_320i
ihlberg läste fel. Men e det msl packning du köra då? För den finns ju inte till m20b20 eller var hittar du de!

Tommy

Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
kommer inte rikting ihåg men jag tror det var 3mm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.