AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.197

Endast kylning för vänster frambroms? M3 E46

Lars Jakobsson
Varför är enbart luftkanalen på vänster sida öppen medans på höger sitter det en lucka...?

CSL:n har ju likadant...

Min älskling: Länk
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Från början sitter där luckor på båda sidorna, kan ju vara så att den ena har lossnat av sig själv kanske. Ta bort båda två är mitt förslag om du vill att bromsarna ska få mer kylning.
Lars Jakobsson
Jomen det måste väl finnas en anledning till att CSL:en bara har intag på en sida?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Är ni säker på att luftintaget på CSL går till bromsarna och inte till motorn? OCL Brorssons CSL har iaf en kanal från det luftintaget till motorn har jag för mig.

Bilen: Länk
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
CSLen har sitt ventialtionshål till insuget, det finns dock luckor med lock på bilens innerskärmar men det beror på att innerskärmarna är samma till CSL som en standard M3.

Lars Jakobsson
Ahh ok, men varför behöver inte CSL:en kylning? Eller får den tillräckligt endå? Funderar nämligen på att byta till en CSL front...

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Större skivor än M3 orginal. Jag har aldrig behövt kylning på min csl och då har vi kört extremt hårt på alla tänkbara banor inkl Nordslingan. Däremot har jag större skivor och ok och riktiga bromsklossar. Jag har en orginal M3 åxå och hittills så funkar den helt orginal i bromsarna förutom raceklossar. Men jag har fått lära mig att bromsa på rätt sätt och däri ligger det största avgörandet för hur stora bromsar, val av bromsklossar etc som behövs.
Det är väldigt lätt gjort att man använder fel bromsteknik.
Skall du köra på bana?

Lars Jakobsson
Jo, har sett hemsidan :P

Drömmer om att köra bana...Bara lite blackrace än så länge...
Ska börja med att fixa till den utvändigt och invändigt.. Hade ju tänkt uppgradera bromsarna endå.. Är intesserad av ett par såna Brembo 15"...

Att lära sig köra ligger även det på önskelistan :P

Har ni klockat nått acc på loaded?

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
satsa på bromsar innan kylning och KÖP en csl front, det ger ett regält lyft.

Har inte klockat loadeds nya tappning men gör det i juli med ny utväxling och specialbyggd diff. så jag återkommer med fakta :)

Lars Jakobsson
Låter som en bra idé :)

Nån koll på hur mkt det skiljer i vikt mellan csl och vanliga?

Lars

852
Sörpan
325xi -02
Vill minnas att det är 110 kg?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Helt rätt sörpan 110kg är det. Skillnaden mellan CSL front och orginal M3 front vet jag ej ifall det var den vikten du sökte Lars? Men jag kan ge dig besked innan helgen då loaded plockas ner i fronten för total ombyggnad :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.