|
|
|
|---|---|
|
Skulle dessa 16" BBS splitfälgar med däck passar min E36 318iS från 92: "225x60x16 bak och 215x55x16 fram. Passar e28, e34, e32, e24 och säkert fler. Bultmönstret är 5x120" Jag vet att min E36 har ET 42 men vad betyder ET? Är det detsamma som "offset"? Har sökt i formet men har inte fått ett svar. Tack | |
|
Nej, fel offset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik - som jag mistänkte . Synd jag tycker att de gamla BBS split är snygg och hade passat på min gamla E36. Vet någon om det har funnits på 90-talet t.ex. 16" BBS split med Y-ekrar med rätt eller lämplig ET 42 (har förstått att ET 35-47 går bra) som passar en E36 coupe från 92? Eller måste man väljer bland de moderna BBS splitfälgar som verkar vara i storleken 17" och uppåt? Eftersom min E36 är en 92:or hade jag tänkt sätta på fälgar från 90-talet helst 16" BBS split. Men de kanske inte existera |
|
|
Det finns ju mest i 17", var så orginal. Men det finns krysseker typ "basketweaves" och sedan finns style 42 (snarlik BBS RX). Style 42 finns både som split fälg och som odelad. Den odelade finns i 16 medans split versionen bara finns i 17". Här är vad som bjöds orginal: Länk Så här ser style 42 split ut i 17" på min bil. Länk Länk |
|
| Tack igen för länkarna - dina fälgar är mycket snygga. Nu vet jag vad jag ska söka efter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.