|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett litet men irriterrande ljud från hö bak, låter som "plåtskrammel" eller lösa fjädrar. Kommer om jag kör i någon håla eller gupp så att fjädringen får jobba snabbt. Har kollat men kan inte hitta något löst, möjligen om något lossat i bromstrumman. Någon som haft något liknande eller kan ge ett tips? | |
|
Prova att spänna handbromsen, hade det felet på min tidigare. /Henrik |
|
| Jag har exakt samma problem på min 01 men från vänster bakhjul. Mycket tydligt skrammel på t.ex. gatsten. Har lyft bilen och kollat allt jag kunnat men inte hittat något. Nu ska jag prova med att spänna handbromsen. Någon som vet hur man gör det förresten, så slipper jag prova mig fram? | |
|
Hej, Har just testat och spänna handbromsen och det blev helt tyst! Gjort på 5 min, bara att ta bort damasken runt handbromsspaken och justera på justermuttrarna en för varje sida. Man bör hissat upp bägge hjulen för att kolla så att man inte spänner för mycket. Så tack för tipset! |
|
|
Det skall jag testa på min oxå, har ett otrevligt ljud när jag kör på gatsten, vilket det är på gatorna runt om min bostad. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.