AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
643

modelloffensiv från bmw

bmw tycks satsa på stort detta år.. det har redan kommint z4 facelift, z4 coupe , z4m copue och roadster, 3-serie coupe, m6 cab m.m och 3-serie caben är på g samt nya x5:an.. det blir rätt måga modeller på ett år :D
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Kul och absolut nödvändigt för att hävda sig mot Audi och Mercedes modellflora.

Samtidigt tycker jag att det är läge att höja ett varningens finger för att inte BMW ska tokutveckla fram en massa nisch-modeller bara för att alla andra gör det, även om det kan ge riklig utdelning om man hittar rätt. Terrängcoupéen känns dock tveksam.

Mercedes har t ex i mitt tycke alldeles för många och krångligt benämnda modeller. Inte ens jag som är betydligt mer än genomsnittligt bilintresserad kan skilja alla åt. Och behövs R-serien egentligen?

Audi är sakta men säkert på väg mot en modelldjungel, även om A2:an känns behövd.

Men rent allmänt känns det som om bilbranschen mer än vanligt befinner sig i ett enda stort experimentstadium. Det enda som känns logiskt är utvecklingen mot ett mer plattforms/modulorienterat tänk, som kommer att tillåta alla dessa serie- och modellvarianter att tillverkas till en rimlig kostnad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.