|
|
|
|---|---|
| Hej jag skulle vilja ha tajtare styrning på min bmw 540iA -99 någon som vet hur man ska gå tillväga. Mvh Robban. | |
|
Renovera framvagnen, byt bussningarna och stag. Bonustreatment, sätt powerflexbussningar på krängsringshämmarna runtom. Fundera på om du har råd med en bra chassiesats dämp/ fjädrar för ca 10kkr. Se sen över däck/ fälgval så har du en ny bil i ratten... Asken |
|
| Tjen Asken. Ska det inte finnas en skruv men kan justera glappet med. Jag har bilstein väghållnings kitt på nu så väghållningen finns men jag får som ett litet glapp i styrningen när jag kommer upp i lite hastighet så bilen blir jobbig att köra. Mvh Robban. | |
| Är det inte servotronicen som ska justera de automatisk? Tycker min blir hårdare och hårdare att styra ju fortare man kör. | |
| Ja det är väl det som är progresiv styrning. Men jag tycker att det redan känns runt 80 km/h men jag vet inte det kanske är det som är problemet så det måste jag kolla upp. Tack. Mvh Robban. | |
|
har en 99 540 och den är klockren i styrning. reagerar på det minsta rattuttslag. Inget glapp! Så frågan är om det är inte nåt med styrsnäckan som är galet! Det ska inte glappa på en 99. Hur långt har den gått? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Var för snabb på enter... När du står still med bilen eller t o m när ilen är avstängt har du någon glapp då med? MvH Bmw 4-ever |
|
| Tjena Peter. Jag vet inte om det finns något glapp när bilen dtår still men det ska jag kolla men det får ske i morgon och bilen har gått 17300mil så jag tycker inte det ska vara glapp på grund av slitage. Mvh Robban. | |
| Krängningshämmarna påverkar styrningen rätt mycket. Börja med att sätta i M5 sport paketets krängningshämmare både fram & bak. Valet av däck & fälg har också stor betydelse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.