|
|
|
|---|---|
|
Lyssnade på radion med motorn avslagen och när jag skulle stänga av radion med volymknappen ville den inte sluta spela. Jag drog ut nyckeln och radion stängdes av. När jag sen satte i nyckeln gick radion igång med samma volym och på samma station. Displayen är död och radion går inte att ändra. Varken byte av station eller ändring av volym. Detta tillsammans med att blinkersen helt slutat fyngera får mig att misstänka ett relä. Hittar ingen trasig säkring. Bilen är en 525-touring -01. Anyone? | |
| Skulle börjat med en batteri reset. | |
|
Har nu kopplat av batteriet i 20 minuter och skillnaden är noll. Hade dcok fel när jag skrev att blinkersen inte funkerade. Det gör den. Men det blinkar inte invändigt och inget blinkljud får jag heller. Det tråkiga är att radion låst sig på discofavoriter på en ganska hög volym=). Jag har en extern subwoofer (fackmannainstallerad) bak i skuffen. Sladdarna försvinner in på vänster sida kring hjulhuset. Kan det vara något glapp där? Borde väl inte påverka blinket? |
|
|
Det liknar mycket symptom som uppstår vid avbrott på kommunikationsbuss i bilen mellan instrumentkluster-MID-generalmodul-ljusmodul. Om du kollar närmare så saknar du ev. även indikering för helljus, pling i högtalaren för öppen dörr, dragen handbroms osv när bilen rullar. Känn över alla anslutningar bakom instrument, MID, stereo, kabelstammen vid ljusmodul osv. FP |
|
|
Det låter som morgondagen är räddad! Jag tackar Folke för tipset och återkommer med resultat. |
|
|
Problemet löst! Det var min ice-linkadapter som var felet! När jag slet ut den och kopplade orginalanslutningen rakt in i cd/radiodelen började allting funka. Får väl ta ett snack med folket på dension sweden. |
|
|
OK, denna kopplas ju också till kommunikationsbussen, fast den skall givetvis inte påverka funktionerna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.