|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Tjena, Bytt fram vagns balken idag plus nya dämpare o fjädrar, och p ändor. så va jag ju tvungen till o ställa framvagen enligt ögon mått så länge, O ställde så ratten blev rak, men körde en sväng sen o då hadde ratten flyttas sej ett halvt varv, Har små funderingar om det e Splintsen mellan styrning o Styrväxlen om de e de som kuggar över i splintsen, någon som vet detta? Somma jag har en vinande ljud höger fram när jag svänger lite höger, låter precis som hjulet ligger till, men det gör de inte. Va fan kan de va? Tommy |
|
Inte lätt det där när man har skruvat med hjulinställningarna. Jag har inget svar på ditt problem men istället för ögonmått så har jag hört 2 sätt som man enkelt kan ställa in framvagnen med,och det första är en spikrak bräda,men helst en järnbalk som man lägger på utsidan av däcken,från bakdäcket till framdäcket,sen vrider du på styrstaget tills det ser bra ut. Det andra har jag själv varit med om när dom ställde in på en verkstad,då gjorde dom 2 streck på insidan av däcket i vågrätt höjd på vardera sida av däcket,samt det motsatta däcket. sen mätte dom med ett enkelt instrumet som bestod av ett stålrör med justerbara och låsbara stålpinnar ut i ändarna,och med den så mätte dom innermåttet på främre hjulparet. Ställ ratten rakt,kolla sen vilket hjul som pekar galet,då är det på den sidan du skall vrida på styrstaget för att få det rätt. Vet ej om nått av detta kommer att hjälpa dig men lycka till!! |
|
E30_320i |
tjena, jo så lång du förklarar vet jag, men har tid i morron för framvagnsinställning, men jag ställde ratten rak, o hjulen raka men efter 1 min hadde ratten flyttat sig ett halft varm, så e det spintsen mellan styrväxlen o styr stången som e slitna, kan ju bara va det tycker man, ! NÅgon som vet?? Tommy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.