|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste dock påpeka att för mig själv känns det mer motiverat att lägga ner pengar på en gamling som har potential till att bli eftertraktad i framtiden.. Som dagens E28 535:or - dessa bilar i ypperligt skick växer inte på träd, men de finns. Rullade en superfin E28 3,5:a i Jönköping med 18 tummare. Bilen var i drömskick trots över 25K på mätaren. Den låg på 35K för två år sen när den var till salu. Men så var den extremt pedantskött... |
|
|
Jodå, dumt är det från en ren ekonomisk synvinkel, men som säkerligen många andra här så har jag blivit lite förälskad i bilen jag nyligen köpt. Mycket elände har den gett mig (tack du oärlige säljare GRRRRRR), men rackarns en sån trevlig bil min 520 har visat sig vara. Å andra sidan var det mycket därför jag jagade BMW från första början; KÄNSLAN (körde Volvo tidigare). Den känslan är värd att lägga några lök på, enligt mig. Det var ganska länge sen jag gav mig ut och åkte bara för att det roligt, men nu händer det mer eller mindre varje dag. Staten älskar mig och de pengar jag lägger på bensinskatt just nu. Trots att bilen är så gammal går den som en gocart på vägen och har suverän komfort. Närmast blir det professionell maskinpolering och lite ögongodis i inredning. |
|
Jantarasena |
Synd att jag inte fick tipset med krängare innan, redan gjort tyvärr ja ja man ska väll byta igen snart :) Tror ni regeringen köper så korta bytesintervaller? |
| Själv gör jag i ordning en E28, dyrt blir det men de är det värt! | |
|
Ska du behålla bilen...så varför inte "skämma" bort den !! 535i 97 bloggen Länk Billy / Kattmannen |
|
|
över mannens förstånd...... kom hem efter en arbetsvecka och hörde att det var magnetkopplingen till ac:n som gett upp nu känner jag mig vid gott mod och byter den i helgen.... ÖRON ÄR BRA NÄR DOM iNTE ÄR TRÖTTA! "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
Gillar man bilen finns där väl inget fel med att slänga pengar på den. Har själv en gammal 750:a -88 som jag vägrar sälja eftersom det var min 1:a beemer. Nu behöver den fixas för ytterliggare 7-8 rökare och den kostar 7500 om året i bara garagekostnad då 525:an som jag kör med nu behöver ombesörjas "ofta" så går kulorna dit i stället. Det trista kommer inte förrän man skall sälja tingesten men eftersom 750:an inte skall säljas så gör det inget att den står o kostar lite var månad så länge jag kan se vad jag betalar för... |
|
| Nej trots att jag lagt mycket pengar på min 525 så har jag inte kunnat skiljas från den ändå:) Vet inte hur många gånger jag svurit över bilen och sagt att nu ska den ut på blocket men nu har man ägt den i mer än 2 år ändå:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.