AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.648

Är jag knäpp som lägger ner massa pengar på en 89a?

Sida 1 av 2
Jantarasena
Jag satsar verkligen allt jag kan på att få iordning bilen, köper däck för en ansenlig summa pengar renoverar hela fram/bakvagnen.. Ja jag ser ingen ände på det..

Kankse skulle jag köpt en ny bil istället för innan jag e klar så e ju allt bytt iaf.

Det låter skumt men bilen känns speciell på nått sätt, det är min första BMW och garanterat inte den sista. Har svårt att tro att något annat bilmärke skulle vara i så bra skick som dom flesta äldre bmw är.

Så är jag knäpp eller bara seriös :) ?
Du är antagligen knäpp, seriöst knäpp precis som vi andra här.

Lär dig leva med det och fortsätt bränn pengar på din käresta.
Se det som en hobby och dom får kosta pengar, för tro inte för allt i världen att du får tillbaka mer än en bråkdel av pengarna du lägger på en -89

Ps. jag gjorde samma sak i 6 år med min 89- och det var skoj

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Oseriöst knäppa renoverar volvo, seriöst galna bygger ny BMW av en gammal så välkommen i gänget!
Njut och kör och känn känslan i takt med förbättringarna.
Asken
Jantarasena
Det känns skönt att veta att man är som man ska fast det inte står rätt till :)
Jag har haft andra äldre bilar men ingen som jag har haft lust att renovera upp, snarare köra sönder.

Men det här med att "utseendetrimma" en bil är inte min grej, skall bilen låta så skall den gå också. Så ett fett slutrör på min 520 med 130hk Nej tack. Träpanel invändigt JA tack.

Jävla dyr hobby. (jagbryr mig inte men man e ju 2 i ett äktenskap).

Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
jag får väl inte annat än inse att anlslutit mig till de knäppas riksförbund med ett stort leende :) min bil känns oxå väldigt speciell den har inget fett slutrör men den går precis som det låter, FETT!... och det ska bli ett sant och dyrt nöje och hålla den i fint skick... snickarboa hoppfalleraa! och snickarboa hoppfallerej!

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Ekonomiskt vansinne att göra så men been there done that :-)

Så länge du är nöjd med bilen och känner att du kommer behålla den lång tid framöver så är det klart inte fel att fixa till den så den blir som du vill ha den. Kommer göra samma sak med min bruksis, inom rimliga gränser.

/Olof
Jantarasena
Självklart har även jag gränser, skulle tex inte springa iväg å köpa nya delar som finns på skroten etc. För tillfället håller jag på med fram/bakvagn det känns som om jag kör i en tvålkopp :( Skall byta silentblocken imorgon och krängningshämmare fram göra en hjulinställning och byta däck sen skall det nog gå vägen :)

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag tillhör väl samma gäng då, har också lagt ner en hel massa, mest på sånt som inte igentligen behövs. Sen inser man att man kunde köpt en mkt nyare bil de pengarna :P *sucker*
Jantarasena
Ja men med en ny bil tappar sin charm lite utan skavanker. Fast om någon vill ge mig pengar till en M6 så slutar jag nog renovera 520:n *garvar*

Det är känslan av "detta har jag gjor själv" och problemlösningen som e kul. Sen visst f*n är det kul att köra...

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Håller med! :))
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jo jag har lagt ner några tusen på min -90a med under mina 6 år jag ägt den. Senaste investeringen blev en komplett utbytes topp från BMW =) och ett nytt värmepaket.
Jantarasena
Härligt att se att man inte är ensam..
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Knäpp? Nej, normalt bilägande kallar jag det...

Själv bygger jag en ny 325i av nya BMW originaldelar... Lite irriterande dock att vissa delar inte går att beställa längre...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Samma här och min 02:a, har varit en sport bara att hitta utgångna kronmuttrar som inte BMW har längre.

Håkan
le
234
leszek
BMW 535 -88
Jag har en -88 med snart 30K på mätaren. Alltså är bilen värd cirka 10K vid eventuell försäljning. Har ägt bilen i cirka 2 år, de senaste 6 mån har jag bytt:

- Framskärmar V+H 1100kr
- Hjälpcylinder + Huvudcylinder 512kr + 1280kr
- Tändspole 736kr
- Nya bälgar till motorn ca: 300kr
- Spjällkontakt ca: 700kr
- div. skruv hos BMW 200kr
- Nya bromsar runt om BREMBO ca: 2500kr
- Belägg 1000kr
- Oljetryckskontakt 67kr
- Termostat 180 kr
- Fläktkoppling 1470kr
----

TOTALT: 10045 kr!!!! Och detta är med diverse rabatter fr. polare mm.
Då ska man räkna till servicar med oljor, filter, stift mm.

DET ÄR HELT SJUKT - MEN DET KÄNNS SÅÅÅÅÅ RÄTT!!! :)
Jantarasena
Risken med den här tråden är ju att vi alla springer iväg och spenderar ännu mer på våra äldre skönheter :)

Ja ja e man fast så e man.

Frågan är om detta inte e dyrare än att punda *L*

Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
mekar hellre bil än o punda..... när man mekar kan man ju bara bli fattig.... inte en grönsak som ligger på sankt görans avgiftning varje månad och inte har något liv överhuvudtaget + utfattig hela tiden :D
SKulle du byta kränghämmare på din bil Jantarasena?
Jag kan varmt rek en uppgradering till M5 -90 krängisar som hottar upp känslan ett par snäpp, inte är det dyrt iheller..

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Den tunga biten är att förklara för andra hur mycket sakerna kostar som man byter... Det händer ibland att man drar någon vit lögn om att saker är billigare än vad dom är...:)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vad ska man göra då??? känns ändå vettigare att kosta på sin (gamla) bil som man verkligen vill ha än att följa nyhetens behag och köpa nytt med tillhörande värdeminskning och det brukar inte vara några tusenlappar utan betydligt fler!

Mvh Danne
le
234
leszek
BMW 535 -88
m_johan84:
Den var bra!!! Du skulle hört min ursäkt varför vi var tvungna att byta ut 16 tummarna mot 18" M5... Hon gick dock på det... :)

Däremot valde hon bland de dyraste förlovningsringarna härom veckan - skit!
Kvinnlig list...? :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.