|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Just nu så är jag kluven som FAN !!!!!!!! Har ju sålt min Alpina B10 efter lååång tvekan och fundering.... Har man haft en snabb bil så vill man ju gärna inte ha något som är slöare , eller den skall åtminstånde vara i närheten "prestandamässigt"...... Så vad FAN ska jag köpa ???!?!?! 1. Jag tycker att E-39 modellen bara blir snyggare med åren... Kan gärna tänka mej e 528i , en 523 tror jag att jag inte skulle bli nöjd med i längen.... 2. En E-28 M535 vill jag gärna ha igen men , vart hittar man en fin en idag ? 3. En e-34 igen...ja varför inte men då är det nästan bara en M5 eller 540 som skulle vara intressant känns det som... har ju redan en 535-89 som bruksbil.... Hjälp grabbar !!!!!!!!!!! Billy /// Kattmannen | |
|
Jadu...Svårt fall doktorn grät :/ Lite i "samma läge" som jag...Har funderat både hit o dit,men när jag hittat en vagn med "hyffsad komfort och prestanda" faller det på,hur ska jag säga..familjesituationen+inte obegränsat med "lekpengar" ;) Men om inte det sätter käppar i hjulet för dig så finns ju som sagt BMW M5,M3, 540,Alpina(B3,B8,B10 osv),Jaguar XJ alt. XJR(med sexan på 249hk överladdat 326hk,dvs årsmodeller 95-97). Kanske renodlad sportvagn?>>>Porsche 911 3,0 alt. 3,2liters fläktkylda konceptet. Varför inte en 928 S med 300 eller senare 310hk?Eller en S4 med 320hk. GT eller GTS kanske blir i dyraste laget...eventuellt? Sedan så är väl en bra kompromiss av alltihop en 330i E46. En fin vagn om man både vill ha komfort och prestanda+"vardagsduglighet". Jag tror inte heller du kommer att bli "helt nöjd" med en BMW 528i pga lite för stor vagn till "liten motor"(jämför nu med din f.d. Alpina).. Men det ultimata bilvalet avgörs mest troligt av börsens storlek,annars skulle man(jag) haft en rolig CAB,en Porshe 911 GT3 till banan,en B12:a till långa färder+en brukshink för mindre utflykter t.ex en BMW M5 av lämplig modell ;) Ja...ungefär så då :) Mvh Janne. |
|
|
För min del hade valet varit självklart, jag hade satsat på en E39. Dock helst en 540i. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Oj oj oj...JanneT Min absouluta DRÖMBIL är en helt 100% original Porsche 911 1968-1988... Men det har man ju inte råd med.... Billy /// Kattmannen |
|
|
Så man kan ju ärligt säga att jag INTE har hur mycket pengar som helst..... Billy /// Kattmannen |
|
|
Ja billy....Brorsan har just en porsche 911 3,2 liters targa årsmodell 1988...Jag har provkört den och kan bara säga att har man råd någon gång att inhandla en "klassisk sportbil" så torde den ligga "jäv*igt bra till" :) Men som sagt,ska man klara sig på bara "ett par bilar" inom rimlig prisklass då är det inte så lätt när man är en bilfreak :/ Men som "Mugge" skriver så är väl en BMW 540 E39 (helst manuell låda om jag får bestämma iaf) inte fel... Mvh Janne. |
|
|
För att gå vidare på samma tema som tidigare, men kraftigare motor... Länk Mvh Stephan |
|
|
ARRRRGHHHHH Hjälp mej snabbt nu! vad kostar den i svenska pengar !?!??!!?!?! Billy /// Kattmannen |
|
|
Billy: det är ju en auktion så priset kan ju bli vad som helst men just nu är väl högsta budet kring 37.000kr. En gissning är väl att det kommer att springa iväg sista timmarna. 19 tim till auktionsslut just nu. ___ //Ulf |
|
|
ahh..jag såg det............. ´Men det är ju billigt för en manuellt växlad e-39............. Fast jag tror precsis som dej att det kommer att stiga!!!!!!!!!!!!!!! Billy /// Kattmannen |
|
Gemini__ |
Alpinan är en E34. Tycker du ska köpa dig en Alpina B7 E28, riktigt fina bilar. Mvh: Thomas |
|
Jo det var/är en av mina drömaplinas.............. Jag var nära att köpa den som finns på autopower / ubba bilar forumet..den blå med konstiga bakvingen.............. Men jag är glad idag att jag INTE köpte den........... Men hur som så har jag varit 100% Nöjd med den alpinan jag hade (med nr 562 av 572 st tillverkade)......................... Men nu är det dax att gå vidare..... Billy /// Kattmannen |
|
|
hmm spelar ju ingen roll hur jag än gör så kan jag ju inte buda på den ju! Billy /// Kattmannen |
|
Gemini__ |
Var precis in där och kikade på den, vill ha! =) Får man fråga varför du är glad över att du inte köpte den? |
|
den blå E-28'an ????????????? Billy /// Kattmannen |
|
Gemini__ |
Ja, det var ju den bilen du sa att du var glad över att du inte köpte... |
|
Jo jag har hört att den inte var vad som stod i reportaget,,,,,,, Samt från andra också.......... Me det kanske vi inte ska ta här.. Billy /// Kattmannen |
|
Gemini__ |
Ok, där ser man. Vet du med säkerhet att allt inte står rätt till med den ser jag inget fel i att nämna det här (kan förhindra ev. spekulanter längre fram att gå på en blåsning), i annat fall är det nog bäst att undvika det. |
|
En sak...................risigare än vad som står i detta reportage ! Samt ej 100% original.räcker för mej iaf. Billy /// Kattmannen |
|
|
Klart att du ska köpa en Porsche! Om du vågar så ser man bilar till rätt pris då och då på ebay och även en och annan här i landet. Kolla bara så den är servad som den ska samt att den inte har rullat på vintern (även Porschar rostar). 928or kan man få till helrätt pengar nu mera, dom har gått ner ordentligt dom senaste åren. Manuell bil är det som gäller i mina ögon..kolla bara lådan. Spec om du får tag i en med ettan ner till vänster. Annars så har vi 944turbo, det är en jäkligt trevlig kärra....men inte lika tidlös som 911an. Så mitt bästa tipps, spara ihop en 140K och köp loss en just 911 3,2 Personligen så hade jag skippat allt vad e39 heter...då jag anser att det är en problem bil (sett med bmw ögon). E34 är en mkt bättre uppbyggd kärra. |
|
|
"Personligen så hade jag skippat allt vad e39 heter...då jag anser att det är en problem bil (sett med bmw ögon)." Intressant..Pelle....hur menar du då ? Billy /// Kattmannen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.