|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Var hittar man Länk , för att testa om det funkar ?? |
|
|
Steffi.. Funkar ej på hårddiskbaserad navi. |
|
|
och vi som har Cd ?? |
|
| En sån här pryl Länk gör att det går att spela dvd-spelare även i hastighet som är högre än 3 km/h på nya Idriven. Dock är det lite installation som krävs, finns information om detta på forumet på e90post.com. Det är några på det forumet som har gjort det och som det fungerar fint för. | |
|
Oj, trist. Ang. POI på hårddiskbaserad navi, "ni som varite med ett tag" tror ni att det är något man kommer få till i framtiden eller verkar det kört för detta system? Har man spärrat det från BMW? För mig verkar detta konstigt då en hårddisk borde göra systemet ännu mer flexibelt snarare än en med CD-ROM. Tack för tipset ang köra dvd-filmer. Någon som vet om det finns eftermarknads TV-tuners också? |
|
|
Till Steffi Hart ang apparat som gör att man kan se bild när bilen rullar. Jag har en sådan tillsats. Den funkade hur bra som helst i min 530 d -01 för att se TV. Den tar bort "rullsignalen" ur elektroniksystemet. Nu har jag en Cab -06, också med TV, men inte monterat den, det är för trångt i bagagerummet. Den är kopplat med en seriell kontakt och kan tas bort vid besiktning eller försäljning. Jag har själv betalat ca 1500:- för den, Du kan få den för halva priset plus frakt (finns i Göteborg). Om Du vill mera info så finns det på www.freischaltmodul.de. Obs att den gör att TVn fungerar, om DVDn fungerar vet jag inte, men det är väl samma princip. |
|
| Tack, men visst förutsätter den att du har en tuner från fabrik? Eller finns det någon pryl som både är en tuner och stör ut "rullsignalen"? | |
|
Den är till för att få TVn att fungera under färd. TVn hos BMW är TV-modulen som är en tillsats till Nav-Professional systemet. Har man Nav Professional kan man uppgradera med TV-modulen men det är inte billigt. Du frågade om att spela DVD. Jag TROR att det fungerar där likadant. MvH. |
|
|
Länk Senaste FW, alla europeiska fartkameror och Navi DVD 2011 för 425 kronor! FW även moddad med personlig "splash" bild, nigtmode mm Någon som testat att beställa? Skulle vilja komma över 2011 DVDn, men har inte hittat den någonstans ännu... Har moddat min 2010 DVD själv med svenska menyer, röstangivelse på svenska, svenska fartkameror, splash, nightmode mm. Tog lite tid att få till det men till slut lyckades jag! Sugen på att beställa här och modda den med mina svenska menyer och språk mm... "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| Fredde: Vad har du använt för mjukvara för att göra dina "hack", Pimp-my-Nav eller liknande? | |
|
Fredde71: Se bif. länk. Länk |
|
|
M.J: Tack! Det är precis som man brukar säga då. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast inte sant... Kane: Finns en massa info samt länkar till programmen man behöver här: Länk Länk Poison, NavTweak, NavSpeak mfl. Bara att söka och läsa på i forumet ovan. Där finns all info och länkar som man behöver. Kamerafiler finns att ladda ned på många sidor, googla på bara. Sedan får man göra om tex TomTom filerna så att de får "bmw-format" osv. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.