|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
För oss med moderata datakunskaper finns det hjälp att få: Länk //Tobmag |
|
|
Någon som har en IMG. fil på den senaste high skivan med kamror? PM mig. /K |
|
|
Någon som vet va rdet finns/kan skriva en liten guide hur man sätter in poi på 2008-1 High DVD:n. Har försökt enligt instruktionerna som finns på sida 2 i denna post, men filstrukturen och namnen skiljer sej något från 2007-skivan. Märkligt att det inte går att hitta någon high-skiva med europakamerorna färdigt insatta? |
|
|
Hittade själv en guide: Länk |
|
| Har modifierat min egen 2008.2 HIGH samt min fars 2008.2 PRO. | |
| Finns bilder på fartkameror i mitt galleri!! | |
| Funkade utmärkt att modda m.h.a.guiden. Där fanns .idx och .url filerna färdigt så man slapp göra dem. | |
| Jag har en e70 3,0sd 08. En bekant till mig ladda ner en skiva på pirate bay som hette bmw 2008 02 cams. Den fungerar perfekt och kamraskåpen är med. | |
STi |
Har en 330-04 med 16:9 skärm, vilken navi har jag Mk4? hur kollar jag detta? Någon som vet om jag kan få in kamerorna på min bil? vart hittar jag en skiva som funkar? |
|
Du har en Mk4 om den är originalmonterad i bilen. Den kom till Modellår 2003. På Mk4 står det DVD på fronten på Navenheten där bak. Tidigare modeller hade CD-läsare. |
|
STi |
någon som kan länka eller liknande till en skiva ned kameror som funkar? |
STi |
tack "navi" för svaret |
|
Jag har en fråga i det här sammanhanget. Försöker själv att få ihop en DVD med fartkameror, det finns ju bra beskrivningar här. Det hela började med att jag lagt i en annons i blocket att sälja min bil. Då blev jag erbjuden av någon att köpa en DVD med fartkameror i. Letade själv där man brukar leta och hittade en Nav DVD till MK4, alltså High-Versionen 2008-2. Satte mig in i det hela, det gällde ju också att uppdatera S/W till V31, men det gick också att hitta. Och det hela funkade bra i ca. 2 veckor, med 3D, alltså "bildview". Till fartkameror har jag inte kommit än. Men plötsligen, för 2 dagar sedan, på vägen från Stockholm till Göteborg, pajade hela navigationssystemet. Det fryser och startar sedan om varannan minut. Jag har försökt en ny update med 2 olika versioner av V31 men skivorna läses kort som "software update" och sedan fryser bilden igen. Ibland kommer det fram en mycket enkel screen som inte fryse, rsom fungerar, visserligen med valmöjlighet TV också men helt utan valmöjlighet navigation. Jag tror det är någon form av basis-software som finns i apparaten. Jag tror faktiskt jag har fått ett hardware-fel och har anmält mig i BMW-verkstaden. Det kunde naturligtvis och vara ett virus men man borde väl kunna göra en software-update vilket nu alltså inte går . Inte ens en skiva med V28 accepterar den nu utan fryser så fort den börjar läsa. Hoppas jag inte tråkar ut er. Men min fråga till den samlade expertisen här är om det hela är ett hardware fel eller ett software fel eller t ex ett virus. |
|
| Tack gott folk, fick in fart kamerorna till sist med all hjälp ni lagt i denna tråd!! | |
|
Vill bara tillägga till min skrivelse den 10.9. här uppe: Det var ett hardware fel. GPS-givaren var uppenbarligen sönder. Blev reparerat hos BMW, kostnad ungefär 29.000:- men det täcktes av garantin. :-) |
|
|
Vore fint om någon kunde sätta ihop en fil innehållande allt som behöver adderas på DVD-skivan. Det jag med detta avser är alltså allt som krävs utöver själva DVD:n, vilket INTE omfattar någon som helst piratkopierad programvara eller dylikt. Istället tänker jag uteslutande på färdiga filer med fartkameror anpassade för bruk med BMW-navi och de övriga filer som behöver läggas till på en standard-skiva från BMW. Jag har gått igenom guiderna och kan konstatera att detta borde gå att lösa med små medel. Har man en gång gjort det torde det vara enkelt att vi gemensamt har en fil innehållande den senaste kameralistan etc. och som tillhandahålls via forumet (t. ex Rapidshare). Återigen; jag avser med detta _inte_ någon som helst piratkopierad programvara utan _endast_ de filer vi behöver addera till DVD:n i form av farkameralistor, ikoner och annat. |
|
|
Haha! När jag läste rubriken till tråden så läste jag 'rätt'. Hvffaan, skall grabben ha en kamrer för att hålla reda på hastigheten? Det blir dyrt. Räcker det inte med en vanlig redovisningsassistent? Betydligt mindre löneanspråk! :D Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
|
Har någon provat programmet Pimp-My-Nav ?? var hittar man det ?? |
|
|
Pimp-My-Nav är ett tämligen enkelt steg-för-steg program för de som vill lägga in egna POI. Du hittar det (och mer info) på: Länk |
|
|
Hej! Jag ska snart få min nya 330d med navi prof. och undrar följande: 1. Hur laddar jag in egna POI (fartkameror) i navigatorn? 2. Går det att se på DV-film och går det att få bort spärren så att bilden syns även när bilen rullar? 3. Kan man efterinstallera TV fast billigare än det BMW begär? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.