AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
31.712

Fartkamrer på Bmw navi?

Sida 2 av 5
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ok...Väntar med spänning......Försöker oxå själv!!!

Sebbe

Min bil:Länk
Bi
3.797
Bianca

Ok....Väntar med spänning....Försöker under tiden att själv klura ut det...
Lägger oxå upp en beskrivning om jag fått det till att funka

Min Bil:Länk

Sebbe
Bi
3.797
Bianca

Hmm

Kan ej extracta även med lösenordet.......Står nåt fel......
Vad gör jag för fel.....?
Buffoon
tobmag: Använde mig utav Advanced versionen och lösenorden står som sagt i rutan. Kan försöka beskriva lite kort de steg som jag gjorde för att få ordning på det där...

Följ den advanced rekommendationen men här kanske det kommer lite tips sen som ni har kört fast på..

1. Jag har packat upp DVD imagen till en filstruktur på datorn där jag dels har en grund version så som orginal DVD'n ser ut. Sedan har jag gjort en ny struktur med det datum som jag gjort DVD'n. Vill säga under mappen NCCBEU_EU_20060126 så finns det ju lite kataloger på orginal DVD'n. Jag kopierade katalogerna ENG och ICONS och la in i min egna katalog som jag satte dagens datum på för att veta när jag gjort bränningen sedan.

2. När jag ska lägga in en ny kategori poi så börjar jag med att editera filen eng.lsc (som ligger under NCCBEU_EU_20060126\ENG\ med Ultra Edit. (Ultra edit fanns att ladda ned ifrån hans sida).

Här börjar jag med #TDP-CAT, sedan #TDP-GRP och går sedan nedåt i filen.
I exemplet nedan så kan vi väl säga att ni kan utgå ifrån "Golf Courses" (7992) och ha denna som mall.

(för att lägga in fartkameror:)

#TDP-CAT
Kopiera raden Golf Courses och klistra in en ny rad under, byt ID på denna till ett ledigt (ex 7993) och namn till Speed Cameras Sweden.

#TDP-GRP
Kategori 70 är ju Car och i denna lämpar det sig att skriva in 7993 på lämpligt ställe, tänk på att den sorterar under rubrikerna i den ordning de står på raden efter categori 70. Tänk även på att det sist i raden måste finnas ett mellanslag (jämför med övriga kategorier så ser ni) Själv har jag speed cameras först för att snabbt komma åt det.

#ICON-DSC
Kopiera båda raderna 7992 och klistra in direkt efter, byt detta id till 7993 på båda raderna, sedan POI_GOLF_COURSE.PNG byts till POI_SPEED_CAMERAS_SWEDEN.PNG i båda raderna. Sedan i mitten på raderna ungefär så står det G508-G524-S029, S029 är hur många tecken det är mellan "/ICONS....>.PNG" Gör man enligt fallet ovan så blir det väl S038 det ska stå på raden som innehåller /ICONS/RR/ och S042 det ska stå på raden som innehåller /ICONS/NAVIOX/

#TDP-SEA
Kopiera raden för 7992 och klistra in en denna som 7993 istället, byt också texten SF_GOLF.HTM emot ex SF_SPEEDCAMERASSWEDEN.HTM

#TPD-SEARCH-ENGINE-VARIABLES
Kopiera de två raderna "# GOLF" och raden under "TPD-SEV 7992....." och klistra in en ny under, byt namn ifrån # GOLF till "# SPEED CAMERAS SWEDEN" och på raden under byter man ut 7992 till 7993. Sedan kan man titta i katalogen ENG/TABLES/0/ för att se vilka filnamn som är lediga men över 0100 brukar det vara ledigt så därför: byt ut 0035.IDX emot 0100.IDX samt 0036.URL emot 0101.URL.

SPARA nu filen!

Nu ska vi skapa upp det data som vi har sagt att vi ska ha...

2. Gå nu till utforskaren och mappen NCCBEU_EU_20060126\ENG\SE.
Kopiera filen SF_GOLF.HTM till det som vi skrev om ovan att den skulle heta (SF_SPEEDCAMERASSWEDEN.HTM). Editera denna fil med exempelvis Ultra Edit (Primal Script använder jag själv).

Byt ut på första raden så erat ID står istället för 7992.
<TITLE>GOLF COURSES</TITLE> får ni ändra till <TITLE>SPEED CAMERAS SWEDEN</TITLE>
0035.IDX till 0100.IDX, 0036.URL till 0101.URL.
ST_GOLF.HTM till ST_SPEEDCAMERASSWEDEN.HTM

Spara

3.
Kopiera sedan ST_GOLF.HTM till ST_SPEEDCAMERASSWEDEN.HTM. Editera denna med ultraedit.
Byt ut: GOLF-GUIDE till SPEED CAMERAS SWEDEN
TITLE=GOLF%2DGUIDE till TITLE=SPEED+CAMERAS+SWEDEN
SF_GOLF.HTM till SF_SPEEDCAMERASSWEDEN.HTM

Spara

4.
I katalogen ICONS\NAVI0X ska filen POI_SPEED_CAMERAS_SWEDEN.PNG sparas ned. Tror det finns en sådan att ladda ned ifrån Länk . Byt namn på denna till så som vi valt att kalla den.
Kopiera filen även till katalogen ICONS\RR\

5. Ladda ned speed Speed_alla.zip (för tomtom) ifrån Länk
Starta poiconverter och öppna alla filer som fanns i speed_alla.zip och spara ned i en enda fil som tomtom(*.asc). Placera denna fil i samma katalog som Converter MK4 02. Kör programmet asc2idxurl_mk4_02.exe ifrån dos med växlarna ENG och SPEEDCAMERASSWEDEN. Byt namn på IDX filen till 0100.IDX och URL filen till 0101.URL och lägg dessa i katalogen \ENG\TABLES\0.

Nu är allt fixat och det som är kvar är att:

6. Använd Ultra ISO och öppna befintlig IMAGE fil för orginal DVD'n. Ta bort katalogen ENG. Ersätt dessa med den modifierade ENG katalogen ifrån din hårddisk. Spara ned image filen med ett vettigt namn.

7. Bränn denna image med ditt brännar program på en BRA DVD med så låg brännarfart som du kan.

8. Ta ut den brända skivan till bilen

9. När du sedan ska se fartkamerorna i NAVIN så sök efter fartkameror (150 km rekommenderas som sökdistans, snurra sedan två steg höger så kommer man till någon form av "hus" eller liknande. Detta gör att man ser ikonen på bildskärmen istället för att sätta in en viss som target. Sedan ser man fartkamerorna bara på distanser upp till 5 km, men tydligast ser man när de kommer om man sänker zoom till ex 500 m när man börjar närma sig några.

Lycka till!
Bi
3.797
Bianca

Jag får nog ge upp..lite för svårt o klöddigt för mig..blir galen..slår snart sönder datorn:)
to
319
tobmag
525iT -03
Har precis bränt en DVD med Lupitos Wizard och funkar (för tillfället) utmärkt :-)

Tobmag
to
319
tobmag
525iT -03
Buffoon.

Tackar för dina tips. Ingen schans man skulle kunna få ta del av din nccBeu_eu_20060126 fil :-) ?

Tobmag
to
319
tobmag
525iT -03
Buffoon.

I steg 5. Hur öppnar du alla fem filer på en gång? Jag kan bara öppna en fil i taget (.OV2)

Tobmag
Buffoon
tobmag:

Steg 5, du öppnar den första filen, sedan när du öppnar resterande filer väljer du append istället för att öppna dessa. Då läggs de samman och du kan till slut spara det som en enda .asc fil.

Buffoon
Ang dela med sig av förändrad navi skiva..

Jo jag har funderat om man inte skulle kunna ha någon sida eller liknande för att ladda upp ett zippat arkiv med katalogen ENG och ev ICONS och där i ha olika saker. I min version har jag lagt in lite specifika delar.

Kan inte se att det skulle vara olagligt att dela med sig av detta då man ju behöver en orginalskiva först att ersätta en viss katalog med just denna. Det som möjligen är olagligt är väl att dela med sig av de pois man kan ha köpt från pois.se och lagt in i navigatorn. Där godkänner man ju att inte dela med sig utav deras pois...

Finns det fler som skulle vara intresserade av att hämta hem en sådan katalog och ersätta en befintlig med? Sådana som inte lyckas hela vägen idag kanske skulle lyckas bättre då?
to
319
tobmag
525iT -03
Halloj Buffoon.

Jag tror intresset skulle vara ganska stort. Tror inte det kan vara olagligt då detta rör sig om moifierade filer men naturligtvis kan du inte ha med filer från pois.se utan bara vad man kan hitta som "free wear". Om du har tid att lägga upp detta så skulle det underlätta för många :-)

Själv fick jag igång Lupitos wizard fil men jag vet inte om den innehåller alla Sveriges fart kameror!

Ang steg5 så tog jag en annan asc fil från deras hemsida och körde i POI converter. Funkade det ochså.

Tobmag
Buffoon
Tobmag:

Tid har man inte, tid tar man sig! ;-)

Frågan är bara var?
Jag är väldigt intresserad av att få till det på min navi pro i en e91. Dock är jag aldeles för okunnig och skulle hellre skick min skiva till någon som ordnade till allt och att jag betalde för besväret. Buffoon vill du sälga den tjänsten till mig så betalar jag dig mer än gärna
Buffoon
ryk 330xi:

Jodå, maila mig så kan jag nog hjälpa dig.

Min pärla: Länk
Buffoon
Tackar hjärtligast. Jag mailar dig ikväll när jag kommit hem.
Bi
3.797
Bianca

Fartkamerorna funkar kanon nu på min brända 2006.2 HIGH DVD Digtal Road Map skiva:)...Helst så ska man ha perspective mode.....

Sebbe
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Buffoon: Tusen tack för din utförliga beskrivning. Fungerar klockrent nu.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
ryk 330xi

Fick du igång din DVD Pro med nya POI som Buffoon fixade? Fungerar det bra?

ri
2
rika
330d e91 -06
Ny på forumet...
Någon som har provat att lägga in olika .png bilder för olika hastigheter (lägga in en POI för varje hastighet) Jag blev lite sugen på att prova detta.
Jag har gjort några png bilder: [img]Länk
kan tas hem här:[url=Länk

Rika
ri
2
rika
330d e91 -06
Hmm, här är länkarna
Pic: Länk
Kan tas hem här: Länk

Rika
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.