|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag har för mig att man kan ladda ner uppdateringar och läga till var alla fartkamror finns på navi skiva till bmw:s orginal navigation. Stämmer det eller är jag ute och cyklar? MvH Bmw 4-ever | |
| Det stämmer men gäller endast MK4 | |
| Går det att göra med en DVD karta Navi PRO BMW E90? | |
|
Hur/var hittar man info/uppdateringar rörande fartkamerorna för MK 4?? M.J. |
|
|
Hittade några inlägg på bimmerboard --> Länk men det verkar inte vara nåt från BMW utan en klurig person som lagt till egna POI (points of interest). Dessa är sen sökbara upp till 15 km radie. Länken gäller frankrike. Finns liknande för spanien och italien har jag sett, men inte sverige. Nån annan som vet mer? |
|
| Här står hur man gör= Länk samt att här finns POI:s = Länk men lägga in dom får man göra själv. | |
Buffoon |
Har försökt mig på länken som angavs ovan men får det inte att fungera till den karta som jag använt mig utav (BMW DVD 2006-2 Road Map Europe Professional). Finns det ingen som har modifierat de filerna man ska göra så med och kan lägga ut/maila dessa, eller har en uppdaterad guide över hur man får in skåpen på angiven karta. Man vill ju ha reda på var fartkamerorna står innan sommarsemestern börjar! ;) |
Buffoon |
Insåg att jag köpt fel karta och efter att ha försökt med Road Map Europe High så funkade det ju kanon till min M3 E46! Rekommenderar er alla att följa länkarna ovan för att få in de senaste fartkamerorna. Sedan är det bara att gå vidare och tanka in nödvändiga saker som MAX restauranger o dyligt ifrån Länk ! ;) Detta var ett riktigt lyft med BMW NAVI! |
| Hej....Funkar det till MK4 oxå...asså dvd-navi som jag har? | |
|
Vilket filformat har MK4 dvd navi professional....Är det Navman eller?? Är det samma till cd p dvd enheten på bmw:s navi/operativsystem?? Sebbe |
|
| Använder BMW DVD 2006-1 Road Map Europe skiva i bilen.. | |
| Ska vara 06-1 Professional Road Map Europe HIGH DVD.... | |
Buffoon |
Ja jag har uppsättningen MK4 DVD navi och "BMW DVD 2006-2 Road Map Europe High". Guiden som beskrivs här är för ... High versionen men det är inte speciellt mycket som skiljer såg jag när jag först hade köpt Professional versionen. Har du 2006-1 så kan du gå in och läsa hur man gör för High versionen här under Länk. |
|
Tack för infon Buffoon:) Men vilken software(asså tilläggsfil ska jag tanka hem som innehåller allt extra "godis"....Har både dvddecrypter o alcohol 120%..... Men vilken/vilka uppdateringar behöver jag o var finns dom på sidan.. Sebbe |
|
Buffoon |
om du väljer 2006-1 versionen, sedan Advanced så kommer du till en sida där alla program finns som du behöver medan du följer stegen 1-5 (även om trean är det stora steget). När du ska uppdatera med exempelvis fartkameror så finns den senaste informationen att hämta under Länk . Du ska tanka hem det som är för tomtom, filen heter speedc_alla.zip. Har för mig att du här fick använda "PoiConvertor" för att öppna alla hastighetsfiler och göra en enda fil av denna. Sedan använder du mk4convertor för producera en .idx och en .htm fil som ska in enligt anvisning på hans guide. |
|
Alltså ett förtydligande finns det 2 olika MK4 DVD skivor? eller diskuterar vi MK4 och nya "Professional (NavTech)" ? om inte finns det alltså 3 DVD varianter? |
|
Buffoon |
Jag har läst ett inlägg här på forumet som beskrev väldigt bra vilken version som passade till vilken bilmodell men hittar inte på det inlägget nu. Har för mig att om man har idrive så var det professional DVD man skulle ha. I guiden som nämns här ovan så vet jag att den stämmer exakt till version "High", med lite eget tänkande kan man nog få till det till versionen "Professional" också. |
|
MK4 är dvd-enheten som kom från årsmodell 03..... Den nya heter väl MK5 på årsmodeller 05 o uppåt?? |
|
|
Buffoon. Körde du wizard eller advanced versionen. Har testat wizard men får inte min MK4 att läsa disken...........:-( Tobmag |
|
|
Hur brände du tobmag.....???Vilket password ska man skriva in.....Skulle du kunna skicka mig ett mail,och förklara hur du gick tillväga för att få in fart-kamerorna i gps:en Tacksam för svar.. Sebbe Min bil:Länk |
|
|
Sebbe. Har inte fått det att funka än därav min fråga till Buffoon. Lägger upp en beskrivning på Svenska så fort jag fått det att funka. Password är: poi.ravestation.net (står brevid länken där du laddade ner .exe filen :-) Här finns andra beskrivningar på hur man gör "den långa vägen" Länk Här är en till: Länk Tobmag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.