|
|
|
|---|---|
|
Börjar närma sig inköp av min drömbil i allmänhet sedan barnsben och Sthlms-mässan 2000/2001 i synnerhet (lite osäker på året). Vilken utrustning "måste" en m3 -01 ha egentligen? Misstänker att navi och skinnklädsel står högt upp men t ex vilka stereoalternativ fanns och är vanligast på beg svensksålda m3:or? (Viktigast är ju att serviceåtgärderna är utförda förstås.) Personligen kan jag leva utan stationär navi eftersom elektronikutvecklingen inom gps-området stormar fram just nu och gör navi omoderna väldigt fort. Helskinn är grymt snyggt men halvskinn är skönare att sitta på. | |
|
Personligen tycker jag att en M3 E46 skall ha SMG låda. Även navi om du har planer på att sälja bilen nån gång. Tacklucka är också ett trevligt tillval... Mvh Fredde |
|
| Misstänkte att navi står högt på listan eftersom det är så pass nytt med navigatorer i bilar. Frågan är om det är lika eftertraktat på bilen när bilen är 10-11år? Eller om det blir med navi som med SMG-lådorna vilka ju inte direkt gör en e36:a mer lättsåld. Jag tänker nämligen behålla bilen länge, länge,länge... :) | |
Lars Jakobsson |
Om inte annat är det mkt snyggare med navi i, även om den kommer kännas omodern om 10 år..dock lär den gå att uppgradera... Tror SMG lådan kommer vara lika populär inom en framtid som den är nu.. Men självklart så är det väl så att ju mer utrustning=desto mer lättsåld. Alla har ju olika smak, det är lättare att plocka bort grejer i efterhand än vad det är att försöka hitta bra orginal... Och ha kvar den länge gör du helt rätt i :p Min älskling: Länk |
| Visst är det bra med mycket utrustning, men ju äldre bilen blir desto mindre betydelse har det. Om du ska ha kvar bilen länge så köp en bil med den utrustning just du vill ha. Köp inte en bil med navigation om du inte behöver det, bara för att vissa säger att det är ett måste när bilen ska säljas. Om fem år tror jag att original navigation varken gör till eller från vid försäljning. | |
| Håller med om att det väldigt naket ut utan navi. Snygg m3:a du har förexten! :) Och skinnklädsel är som sagt grymt läckert. Finns det nån bra länk där man enkelt kan se vilka options det fanns till årsmodell 01? Speciellt ljudmässigt vore det bra att veta vad som fanns tillgängligt, nu när jag tänker efter vet jag ju inte ens exakt vad som var original på en svensksåld. Annars har jag filosofin att på en äldre begagnad (vilket ju 01 ju är) så är det bra med så lite elektronik som möjligt enligt devisen "ju mindre som kan gå sönder". | |
Lars Jakobsson |
Tack uffe :P Skulle kunna tänka mig att nästintill alla M3:or har det stora HK systemet. 10 högtalare tror jag? Föga imponerande...men ganska snyggt ;) Precis som navin :P Den hade jag dock nytta av tur och retur rivieran :) Ps. vore kalas med en M3:a till i Örebro :) Min älskling: Länk |
|
SMG lådan i E36:or skall inte vara nåt vidare har jag hört, därför är de nog rätt kalla på beg marknaden. SMGII däremot skall vara mycket bättre och därför tror jag att kommer att vara betydligt mer eftertraktad när bilen skall säljas. Mvh Fredde Min M3:Länk |
|
|
Hej! tycker nog att du ska ha Navi, men -01 fanns bara 4:3 navin va? Helskinn är oxå ett måste tycker jag. gärna i någon annan färg än svart. lycka till med köpet. -Det är en underbar bil! =) |
|
|
Navi tycker jag är helt onödigt, för står inte vem som betalar nästan 30 papp för navi i en ny bil när du kan få bättre alternativ i en eftermarknadsnavi, Telia Navigator eller motsvarande för ett par tusenlappar. Jag tycker att helskinn är ett måste och gärna 19" och HK-ljudet, för övrigt är miltal och skick mer intressant. |
|
|
Har kollat runt lite på webben men inte hittat nån sida där standardutrustningen listas på m3 -01. Nån som har nått tips? HK vore ju bra eftersom std-stereon (vad heter den?) väl inte är nått att ha? Annars får man väl njuta av sexans musik. =) Tänker ju bara ha m3:an som sommarbil för speciella körningar, så det lär inte bli några längre etapper. Köper en billig årent-runt bil samtidigt eftersom jag behöver en pendlarbil. |
|
|
Jag skulle först välja om jag vill ha Manuell eller SMG. SMG är inget "tillbehör" enligt mig utan nåt man vill ha eller inte. Bor du centralt i Stockholm som mig är PDC ovärderlig, men säkert helt värdelös om man bor på "Vischan". Navin skulle jag bara ta om jag stod i valet mellan två identiska bilar till samma pris och den ena hade den o den andra inte. Själv har jag satt i Pioneers värsta Navi/DVD med flipscreen och bluetooth och den slår original navin med 100 - 0. Taklucka kan du välja om du vill ha en 25kg tyngre bil o 5cm lägre takhöjd. Bredsjustering i stolarna är nice, men kommer säkert krångla eft 10K mil. Om jag vore dig skulle jag inte stirra för mkt på utrustningen utan hellre titta på låga mil, skick, svensk såld el import. Samt om det sitter sjyssta mods på som Brembo bromsar, chassikit, avgasasystem, snygga dyra fälgar, R-däck och annat som kostar mumma om man ska köpa det efteråt. Är du ute efter nåt speciellt även omoddat så leta efter en individual. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.