|
|
|
|---|---|
Halvdan |
All blinkersverksamhet på vänster sida har lagt av!Inga glödlampor blinkar,varken utvändigt eller i instr.panelen,inget ljud hörs..helt dött! Finns det ett separat blinkersrelä för vänster sida? Finns det nån enkel förklaring till detta så vore jag tacksam om jag fick reda på detta innan jag sliter av ratt och nav och köper nya grejer som jag kanske inte hade behövt.. Höger sida funkar allt som det ska. |
| Spaken som gett upp kanske? KOlla i el-schema hur den fungerar sen lossar du kontaktstycket till spaken (sitter en bit ner, nästan ovan fötterna, du behöve rinte ta lös ratt lr så för det), sen byglar du där och ser om den blinkar, om det blinkar då, ja, då är ju spaken trasig. | |
Halvdan |
Hmm..det var relät som var kass! När jag ryckte ur det gamla och satte tillbaks det så slutade HÖGER sida fungera,men...på vänster sida så tändes alla blinkers samtidigt och sen lyste de fast tändningen var avslagen! Blev tvungen att rycka ur säkringen för att släcka dem! Med det nya relät (för 370:- hos BMW) så funkar allt numera som det ska! Fattar fortfarande inte hur man kan få så skumma fel p.g.a ett trasigt relä... INGEN av de tre BMW-verkstäder jag ringde till kunde säga vad felet var och inte ens beställa nåt nytt över telefon trots att jag lämnade alla siffror som stod på relät.Tyckte iaf jag var rätt dåligt! De ska ju ändå vara "experter" och ,om inte kunna,så iallafall ta reda på vad det ska vara för relä... (@ magican: Tack ändå för tipset,kanske är rätt nästa gång!) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.