AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.233

Tonade rutor och avbländbara speglar

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har lite funderingar ang detta med att tona rutor där bak och när man har avbländbara speglar.
Hade i min förra 328 tonade rutor (väldigt mörka) och sen hade jag en avbländbar inner bakspegel. Den hade en sensor i spegelglaset och den behövde aldrig "jobba" eftersom tonade rutorna såg till att inte ljuset från bakom varande bilen inte blände.
Nu har man avbländbara speglar både invändigt och utvändigt.
Innerbakspegln har ingen sensor i glaset utan i den vänstra nederdelen. Är det innerbakspegeln som gör att dom yttre bländas av automatiskt eller är det dom själva som har inbyggda sensorer?

För tonar man rutorna då och dom yttre går på innerspegeln så kommer dom aldrig att blända av då!? eller? hur funmgerar det?

Det kanske finns några här på forumet som har avbländbara speglar både invndigt och utvändigt och har samtidigt tonade rutor!

MvH Bmw 4-ever
Jag har det men det blir aldrig avbländat eftersom jag har tonat bak..

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
hur fungerar då ytter speglarna då? Bländar dom av då när du har bil bakom?

MvH Bmw 4-ever
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Nej det gör dom inte, dom yttre speglarna använder sig av sensorn i backspegeln.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Aj då...vad för sorts toning har ni? eller hur mycket toning har ni menar jag?
Är det inte så då att ju mindre toning på rutorna man har dessto mer användnig man får av avbländbara spegarna?

MvH Bmw 4-ever
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Folk tänker inte efter före, därför körs det omkring med en massa tonig på rutorna :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Min bakruta och sidorutorna i bagaget är väldigt mörkt. Det är lite tråkigt eftersom inte sensorn fungerar som den skall. Bländar inte av, precis som påpekats tidigare. Är nöjd med att första ägaren tonade rutorna men förstås lite besviken på att inte avbländningen fungerar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.