|
|
|
|---|---|
|
När man kör och efter en stund 5-10 min går lådan i getribeprogramm och sedan verkar den bara gå på en hög växel och motorn tappar all ork inget händer när man gasar? Har just bytt filter och olja i den men ingen skillnad. Hur kollar man oljenivån i lådan det finns ju en sticka under huven som går ner i lådan men inga instruktioner om hur man ska kolla med motorn igång eller av eller med driven i? HJÄLP någon som vet något? lådan heter 4HP med svart skylt V-12 or die but straigt 6 is OK to :-) | |
|
Jag har mätat batterispänningen också den låg på 12,17 volt kan det vara för lite ström för alla behov i bilen? V-12 or die but straigt 6 is OK to :-) |
|
|
Det är så mycket som kan spela roll i detta! Dålig batterispänning= Dålig batteri eller att batteriet inte laddas tillräckligt. I ASC systemet kan det bli nåt fel och då får du upp detta medelande, osv. Det bästa är koppla upp bilen på Bmw mot datorn. MvH Bmw 4-ever |
|
Paap Reeder |
... när var det 12,17? På tomgång eller avstängd motor? MVH /// Paap R |
|
Avstängd motor utan något inkopplat på batteriet. Är tacksam för alla råd. Michael V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
Inget slir i lådan, växlar den bra innan den ballar ur? Går den i limp home även om du kör väldigt lungt? Om den slirar på alla växlar är det lamellpaket 'a', rycker den kan det vara tryckregleringsventil.. Några tips: Testa mäta resistansvärden på givare o magnetventiler i lådan när den är varm. Kan även vara dåliga lödningar i styrlådan, öppna o kolla lödninga o löd om dom som ser tveksamma ut. |
|
|
Då man startar så verkar den gå bra men sedan då motorn blir varm då händer det. Kan bränslefilterna vara täta så motorn ej får tillräckligt med soppa och då går hela paketet in i nödläge? Testade några mirakelpiller som skulle göra att den drog mindre soppa efter 4 tankar började detta problem komma mer och mer? V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
Har nu haft batteriet på laddning inatt spänning efter laddning 13,7 volt startade bilen körde 5 min sedan gick getribeprogram in igen :-( hur kollar man att det är rätt oljemängd i lådan det är en ZF 4 HP22 med oljesticka för jag tycker att problemet blev värre efter oljebytet jag gjorde. Köpte både filter och olja på BMW så det torde vara rätt sort iallafall. Jag tror jag blir tokig den går ju sämre änn en LADA när getribprogram går in V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
På min påverkar det om styrservot har olja så det räcker. Har en läcka på styrningen och när det blir låg nivå så får jag getribeprogramm. Nisse |
|
|
Ok ska kolla det V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
Har du möjlighet så åk till en bilverkstad och läs av felkoder, det kanske kostar några hundra men sparar dina nerver. /Mats J |
|
|
Talade med BMW om att läsa av felkoder det skulle kosta 1000:- i Umeå rätt dyrt men man kanske måste gör det ändå :-( V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
Borde finnas andra verkstäder som har utrustning också. Ring runt och kolla. /Mats J |
|
|
Yes det var batteriet nu går den som en dröm igen puh. Tack för alla goda råd Mvh. Michael V-12 or die but straigth 6 is OK to :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.