|
|
|
|---|---|
| hej min bil sliter förjävla snett... blir så ledsen. 5 mm i utkant och väven framme i innerkant på framhjulen.. bilen e delvis lite sänkt men så här ska de väl ändåinte behöva vara? är cambern inställbar? vad ska jag göra? snälla hjälp mig nu fooort | |
|
Nop cambern går inte att ställa, troligen måste du ställa in Toe in/toe out , hur uppför sig bilen , ? tar den styrning snabbt - spårar mm ?. Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| okej:( de va ju träligt att höra... men det går att få bra tror du eller? nja den drar visserligen lite snett...annars vet ja inte... men de e ju svin dyrt att göra en sån inställning på verkstad eller? e ju inte direkt så man kan göra de hemma....? bak sliter den också snett men de e väl för se e spearat hjulupphängning? de e väl inte något man kan göra något åt? mvh tim | |
| Ta och gör enToe in/toe out , kostar runt 500 kr på OKQ8 | |
| ja men här omkring finns de då ingen ok mack som göra framvagnsinställningar..! har inte ens sett nån som har verkstad... och på riktiga bilverkstäder kommer de ju kosta en haklv förmögenhet..! | |
|
En sån koll och fixning , borde inte vara dyr , Hör med däckfirmorna i din stad , om inte dom har utrustning , så vet dom säkert vart det finns . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Bakvagnen går inte att ställa , används som referens, till att se hur framändan står . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| Jag betalde 512 kr inkl moms för en komplett hjulinställning på Däckia i Helsingborg. Då justerade de fram och kontrollerade bakvagnen trots att man inte kan ställa något bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.