AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
660

E34:an (520 -93) startar inte. Ideér`?

Kördes ut ur garaget igår förmiddag och stod ute hela dagen.
Kom ordentligt (riktigt mycket) skyfall under några minuter om det skulle spela in.
När vi skulle köra in den på kvällen ville den inte starta. Startmotorn lät inte som den gick runt som den skulle.
Haft i motorvärmaren nu på morgonen och då låter det som den går runt (knappt)
Batteriet ligger på 12.65V och där tar egentligen mina kunskaper om bilar slut. Dvs jag kan inget.
Vilka enkla, självklara saker kan man kolla själv????

//Jocke
Kanske någon moderator kan ta bort den ena tråden eftersom det först inte verkade som det blev någon tråd och jag då skrev en till.

//Jocke
Prova att dra igång den alt. startkablar, funkar det så är det nog batteriet.

/Anders
Fyllde på med batterivätska och så ficj den stå i solen med motorvärmaren på i 3 timmar sedan startade den (om än under protest).
Har tidigare haft problem att den inte går på alla cylindrar efter att man tvättat den så den kanske inte mådd bra av hällgregnet!??!

//Jocke
Jantarasena
Har du kollat fördelarlock och rotor? Fukt där e inge bra.. Sen om rotorn e sliten kan det hända att den missar en cylinder.Morsan hade liknande problem detta var dock en Honda.

MVH Urban
fördelarlock och rotor finns ju inte på den motorn så det kan vi utesluta. Dock så kan allt för mycket vatten under huven leda till att vatten letar sig ner till tändstiften, och då kan det blir tjurigt, vänta på att den torkar eller ta loss spolarna o torka ur är det som fungerar.

Annars så kan det bli problem om man bara startar för att flytta den eller så, typ låter den gå en väldigt kort tid innan man stänger av igen, det får min bil att tjura i vart fall så undvik det om möjligt.

Om ni tittar lite längre upp i tråden så har det löst sig, men tack för ert fortsatta engagemang ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.