|
|
|
|---|---|
|
Tjena!!! Vet inte hur jag ska förklara riktigt men när jag bytte min front på min 330 cab så passa inte luftkanalerna de två helt olika fästen!! Den som går från fronten passar inte med den som sitter på bilen!!! O den vanliga orginalfrontens luftslussar håller upp plasten som sitter runt skärmarna o plasten som sitter längst ner så den kan jag inte ta bort!!! Hoppas ni förstår vad jag menar o kan hjälpa mig med detta!! MVH | |
|
Om jag inte har fel för mig så måste du köpa nya luftkanaler till den nya fronten? eller det har du gjort? i.a.f om den är BMW Orginal. // M.v.h. Daniel |
|
|
Tjena!! Jag har köpt luftkanaler som är till den nya fronten men dom passar inte in i bilens luftkanaler!! MVH |
|
|
Oki. Verkar ju väldigt konstigt, Någon borde ju veta hur du ska göra. Finns ju massa folk som bytat. Maila Wendtan eller nåt, han vet jag har bytat antal gånger. // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag misstänker att du fått fel/beställt fel luftkanaler. Jag har all ifo för att sammanställa ett komplett mektips för eftermontering m-sport men har inte riktigt haft tid att göra det än :) Så här skall det iaf se ut, de borde se likadant ut på cab:en: Länk Länk Länk Som du ser ansluter de ända ut i framskärmen för nerkylning av bromsar, därav namnet bromsluftskanaler. På Sedan är det en annan historia, då de finns 3 luftkanaler plus en kanal som kyler generatorn. Men som sagt på cab/coupe skall de se likadant ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Se där =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Ok tack...fast grejjen e att den luftslussen som satt "fast" i bilen när jag tog loss den gamla fronten ser helt annorlunda ut än de nya jag har. För de första finns det inga hål på de nya på de ställen som skruven ska sitta och sen passar de inte exakt. Måste det förresten vara helt tätt eller, jag menar i själva anslutningen? Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta! MVH |
|
|
De stämmer att de nya inte skruvas. Du får ta någon bild på vad du menar är problemet. Ja de är en förutsättning att de blir tätt då luften som tas in skall kyla dina bromsar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.