|
|
|
|---|---|
|
tjena, funderar på att byta min e30 touring mot en e34 touring. de modeller jag framförallt har tittat på är 520 och 525. jag har tittat runt lite på begagnatguiden etc och dessa två låter vettigast. nu frågar jag folk som mhar ägt dessa vilka ni rekomenderar? ska man försöka få tag i en utan vanos? vilken utrustning är bra att ha? skillnader i fart/ förbrukning? rostskydd? berätta gärna om erfarenheter, vad man ska kolla lite extra på, vad som lätt går sönder etc. mvh Dart | |
|
Jag tycker att du ska satsa på 525 tillverkat efter 90 då är det 24 vent. Piggare o trevligare, drar bara 0.05l/m mer så det är ingen skilnad. E34 är en gammal bil så man kan kräva en del som skin, farthållare, tacklucka som kan fastna om den inte smörjs... Det är inga större fel, samma fel som andra BMW bilar... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
har hört att det är ganska mycket el-problem på e34 touring, är det en skröna eller stämmer det? ska man bli avskräckt av det och köpa en annan modell? |
|
|
Hej! elproblemen är inte mer än på andra bilar men för att säga ett vanligt elfel så är det väl kabelstamen till bakluckan som nöts av med åren... sedan är det ju mer eller mindre elektronik som kan strula beroende på utrustning.... jag är då väldigt nöjd med min 525a som används som vinterbil, bra väghållning(diffbroms) ,hyffsad effekt och med ett feritta och öppet filter låter det gott:) ..... Mvh Andreas |
|
|
Köp en 525! Jag var i samma kval som dig, men hittade till slut en väldigt fin 520 som jag köpte. Nu, typ 4månader senare ångrar jag mig bittert. Jag tycker att den redan nu drar så pass mycket soppa att det kvittar om den skulle dra lite till. Och skillnaden i pris för 43hk extra är ju minimal. För i 520 saknas det absolut en del kraft till en så stor bil. Sen kan det ju hända att 520orna är snällare körda genom åren då detta inte är någon räser, men hittar du en fin 525 så....absolut! Vill du köpa en fin 520it -95a? hehe... |
|
|
tack för svaren.. hur mkt mer drar en 525 än en 520? om man huttar en med vanos, är det bättre eller kommer det att börja krångla? luur: du vill inte byta din 520 mot en 320 e30 ;) |
|
| hmm, nja. måste få in en barnvagn i bakluckan och e30 är tyvärr inte så bra till det :) är det en kombi eller sedan? | |
|
Kolla även så att det inte läcker om stötdämparna bak om bilen har nivåreglering. Den 520 Touring jag hade tyckte jag inte drog så mycket bensin, ca 1 lit/mil, inte så dåligt med tanke på att den vägde över 1700 kilo. /Peder |
|
|
Kan även tillägga att den 528i e39 jag hade också låg runt litern, så en 525 du också funderade på bör ju som andra sagt inte dra så mycket mer. /Peder |
|
|
luur: en kombi, nyrenoverad topp och ny topplockspackning. helskinn och färddator:) det lutar åt en 520 eller en 525:a gäller bara att hitta "rätt" ex. dvs en i lagom skick för lagom med pengar. väger e34 touring uppåt 1700 kg? det är ju lite skillnad mot e30:n ;) anledningen till en e34 touring är att jag behöver större lastutrymme och krok, sen åker man bekvämare i en e34 oxå. |
|
|
Kjøp 525! Min 525iT -93 veier 1570 kg... Bruker 0,8 l/mil langkjøring, 1 l. småkjøring. Manuell:-) Mvh ///Paul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.