|
|
|
|---|---|
|
Fick hem en M-tech I ratt trodde den skulle passa men icke :( Allt utom splinesen va rätt. Någon som vet rattar som passar mitt lok? Vill gärna veta specifika rattar och årsmodeller då jag vill bli av med min bussratt men ändå ha originalgrejor i bilen. ___ Med Vänliga Hälsningar Robin | |
|
Gå hit och kolla Länk sen kan du söka på spc del och titta om liknande finns i andra modeller . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Krister Andersson> Jo vet om den siten men hittar inget om splineserna där på rattarna. Ingen som vet? ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
Man kan leta genom den sidan och få fram vilka rattar som passar , och efter ha kollat så verkar E-23 vara nått eget . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Takc Krister, Hmm har dock sett andra rattar original bmw i E23 blir väl till att bytta splines samt stång. ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
Finns en sportratt i orginal sortimentet , bara att ge sig ut och leta . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Lungn o fin nu....Det finns OLIKA splines på rattstängerna, oavsett årsmodell! Det vet jag då jag haft, o pulat med många E23 o E28, o om Du skall leta ratt, så leta efter E28 rattar med "stora" splinesen på, för det är det jag förmodar att Du har, eftersom Din är en -84:a! Kolla också djupet på rattcentrumet, för har Du stora splinesen, så har Du förmodligen det korta rattcentrumet. Dessa passar även vissa E34/E32. Viss skillnad på släpkontakterna o blinkersåtergången kan finnas...E23/E12/E28 76-81 kan Du nog glömma, då de har andra spakar (E3/E9/E12). Visst är bussratten stor o fin ;-) Men jag gillar min.... ;-) /Werk BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hej.Tror dom bytte till små splines på e23-24-28 från 9/85. Richard Channing hade snygg bil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.