AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.335

Byta lås på min E30

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
På min E30 har man bytt ut förardörren varpå låset i den inte stämmer överens med de andra låsen på bilen. Tycker det känns lite tråkigt och skulle gärna vilja ha samma överallt.

Är det svårt att byta ut alla låsanordningar om man får tag i en komplett sats på en skrot eller dylikt?

Tacksam för svar!
E30 Beemah
vill göra samma sak på min.. hämtade nya dörrar igår,,, (utan några nycklar till låsen)

E30 Beemah
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Du kan köpa låscylindersats på BMW och pilla ihop det själv eller som jag gjorde, lämnade det till en billåssmed.
Det är mycket trångt i dörren och du måste mer eller mindre vara fakir för att komma åt låset inifrån. Du sparar fingrar och överarmar på att lämna in till någon som gjort det förrut.

Gr8ride
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Okej!

Låssats borde man ju kunna hitta en billig hos någon som har en skrot-E30 till salu tycker man! Men då får jag nog leta lite efter en låssmed :)
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Inga problem att plocka bort låscylindern från dörren. Använd en rak mejsel för att trycka bort spärrbläcket sen lirkar du bara ut hela anordningen genom hålet som cylindern sitter i. Jag gjorde det iofs på en utan centrallås, men kan inte tänka mig att det skulle vara mer komplicerat.
E30 Beemah
faan vad gött

E30 Beemah
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.