|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte 2 nya batteri för några dagar sedan,Då jag trodde att dom gammla var kass,Batterierna varar ca 3 dagar när billen ej används sen är dom slut,Vad kan det vara som tar strömmen?Tack på förhand... | |
|
Antagligen nån styrenhet som inte går ner i viloläge. Helt rätt att byta båda batterierna på en gång. HAr bilen nått eftermonterat larm eller stereo, det skulle vara första stället jag skulle leta på. Samt åka till nån verkstad med utrustning för att kunna läsa BMW felkoder. NFS i Malmö vet jag är duktiga. Annars sök på forumet. Mvh Asken |
|
|
Nu har jag har kopplat bort stereon men den tömmer batteriena ändå,Jag får åka och koppla upp bilen på BMW i värsta fall/Ingen annan som har varit ute för något liknande?Tack på förhand.. |
|
|
Koppla upp amperemeter mellan pluspol och batteri och mät strömmen. Ta sedan ut säkring för säkring och kolla amperemetern när tjuvströmmen slutar så vet du var du skall börja leta. Inte ovanligt att kärvande c-lås motorer drar tjuvström, på en 750 E32 jag hade var de klimapanelen som var defekt och drog ut batteriet. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.