AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
852

hjälp med updatering nya v27 navi mjukvara

hej jag har laddat när nya mjukvara v27 till navi mk4 när jag säter in cd in i dvd enheten på min e39 m5a 03a på skärmen visas incorect cd/dvd vad och hur ska jag gjora instaliationen jag har bränt mjukvara på en vånligt cd skiva kanske maste va dvd skiva el??????? tipsa mig hur ska jag gjora och bränna programet till rätt skiva och hämta rätt den from nätet.
(Till alla trevligt middsommar :-)))

Toni M5
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det går utmärkt att bränna på CD-skiva men har man problem så kan man testa att använda en skiva av bra kvalitet samt att man ska bränna på så låg hastighet som möjligt.

Jag vet inte hur du bränt programvaran men som regel så är ju filen man laddar ner någon form av imagefil så man måste ha ett brännarprogram som klarar av att skriva från denna typ av image alternativt en utility som skapar en imaginär CD-drive utifrån denna imagefil så att du sedan kör Copy-CD.

Den V27 som jag laddade ner låg packad som en RAR-fil. Packade upp med WinRAR och sedan låg den två filer i denna med fil-suffix .MDS och .MDF.
Jag använde mig av DaemonTools och valde att skapa en imaginär drive utfrån filen med .MDS. Sedan körde jag Nero och valde kopiera CD, dvs kopiera från min imaginära disk till en CD-skiva.

___
//Ulf
tack ulf för svar!!!! jag ska gjora det nu som du har skrivit!

Toni M5
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Finns det uppdateringar till Bmw navigation? Hur uppdaterar man den? vad gör den för skillnad? uppdateringen alltså? Var kan man få tag på det? Det gäller till

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

peter: lite info Länk

___
//Ulf
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Om jag vill ha v21 till mkv2-1/81 var hittar jag det? Är det någon som har en sådan?
vad tar bmw för uppdaterings skiva?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I min länk så finns det vidare länkar till sidor där man kan ladda ner detta. Dock så misstänker jag att V21 kanske inte går att hitta men väl V26 eller V27 vilka funkar utmärkt då även dessa innehåller 2-1/81 som är den senaste versionen till MK2.

Hos BMW så lär du förmodligen inte kunna köpa en skiva däremot så kan dom uppgradera din navi om du lämnar in bilen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.