|
|
|
|---|---|
slusk |
Tjena. har ett problem som jag hoppas att någon här kan reda ut åt mig. jag har en turbokonverterad bmw 325-87. den gick skitbra tills för några dagar sedan, då jag inte fick upp något soppatryck! pumpen är en nybytt 535 pump, och den fungerar,det har jag provat. är pumpen relästyrd? jag har checkat alla säkringar och relän, vad f-n e det för fel? sen går säkringen till instrumentbrädan hela tiden,? nån som har ett bra svar? maila gärna mig så hjälper jag dig om du har en ev fråga om turbokonvertering. mitt recept är: orginal block, med smidda mahle låg-kompkolvar,uppgraderat och trimmat saab td04 aggregat från TTR Racing,cosworth intercoller,dump från dalhems, progressiv bränsletrycksregulator(1:2),sportluftfilter från KN,luftmassemätare från 535:an,soppapump från 535:an, original låda,bakaxel från ix modellen (lamelldiff) original databox men mappning är på g. |
Grusse |
japp, pumpen är reläslyrd. Men det enklaste är ju att kolla med en testmejsel om du får ström framme vid pumpen. Får du det så är det bara att gå vidare, pumpen hade du kollat men du kan ju lyssna om den surrar när du slår på tändningen (bara någon sekund tills den fått upp trycket). Kanske det är stopp någonstans före eller efter pumpen. Kan ju kolla hur långt framåt du har soppa, bara att rycka loss slangarna och kolla. |
| vet ej hur det är på din modell men har du en förpump i tanken så kolla den. | |
|
En sak till! Det räcker inte att bara vrida om tändningen för att pumpen skall starta! Du måste köra motorn på startmotorn för att den skall gå igång!(säkerkets grej från BMW) Hade samma problem med min 535-E28.Det var pumprelät som hade lagt av! *MORE POWER* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.