|
|
|
|---|---|
pg_ice |
Tjena! är det nån som har erfarenhet av spridarrengörare typ Redline SP1 eller STPs 150krs flaska? gör det nån skillnad på gången i motorn? om nån har provat nån av dom,har ni märkt nån skillnad före och efter?. bilen har ju rullat en del så det kanske kan vara värt att slå i en flaska och få bort gammla avlagringar. |
| har gjort en grym skillnad på min gamla 325 ix när jag slog i en sån flaska, sen om det finns nåt bättre hemmerecept vet jag inte, antagligen finns det nåt man kan slå i soppan för några kronor bara som ger samma effekt. | |
pg_ice |
vilken körde du med Red Lines eller STPs silverflaska? blir till att dra i en flaska,det kan ju inte bli sämre :) |
|
Diesel påstor folk har samma effekt. En bekant hade enorma problem med sin s**b 900 från 80 talet. På vintern startade bilen på en eller två cyl. Körde med spridar rengöring konstant då funkade det hur fint som helst. Körde han utan funkade det inte. Han övergick till några dl diesel hade precis samma effekt. Så helt ljug är det nog inte. -Phil |
|
pg_ice |
har slängt i en flaska STP injection cleaner (den svarta) nu går ju inte bilen direkt dåligt utan det här var väl mer för att kunna maxa bilen och förhoppningsvis få tillbaka original hästarna,om man har tappat några :) vi får se om det blir nån skillnad |
| Redlines produkter ÄR bra, använder deras transoljor och bränsletillsatser själv, framförallt på dieseln märks det skillnad | |
pg_ice |
skillnad vart det,det är ju uppenbart. inga ryck vid kallstart när man ska iväg. motorn svarar bättre på gas utan att tveka/hacka till som den gjorde förut. gasade man på förut och släppte gasen så gick varvet först ner till 1000varv för att efter nån sekund stanna på tomgångsvarvet 700-800 varv. släpper man gasen nu så går den "direkt" ner till tomgångs varvet. STP Injection Cleaner(Den Svarta) Rekomenderas helt klart! |
|
Jag är troende när det gäller diverse tillsatser i bränslesystem, motoroljor, växellådsoljor mm... ...men de kanske inte löser ALLAS problem men helt klart värt att prova! Ojämn gång på motorer, läckage och missljud eller tröghet i växellådor/bakaxlar kan helt klart förbättras med rätt produkt avsedd för ändamålet... Numera finns produkter till det flesta åkommor som kan uppstå rörande en bil's olika vätskor... Jag eller någon närstående har löst följande problem med "tillsatser" En spridare hade hängt sig på vår scania lastbil...vi trodde turbon var väck och läckte olja som ett såll...den rykte så fruktansvärt när den fick jobba lite...! Men efter att ha tippat i bränslerengöring så försvann problemet ...och planerna på att renovera turbon försvann lyckligtvis. =D Tickande ventiler vid start av min BMW 525i 24v -91 förekom frekvent innan jag fyllde på med rengörings tillsats som tog bort gamla sotavlagringar...nu hör jag aldrig att ventilerna tickar vid start... =) Läckande packboxar på diverse traktorer (motorer och växellådor...) har tätats med hjälp av omega tillsats... ...helt klart så fungerar tillsatserna om man väljer rätt produkt! Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.