AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.101

Vad mer ska jag göra på bilen?

HZRobban
Så här ser min 740 IAL ut i nuläget:

Länk

Det som är gjort:

- Dubbla 4" utblås (rören e inte så stora men utblåsen)
- Tonade rutor (runt om, bortsett från framrutan)
- Streamer i framrutan (BMW 7'er), ja vet den ska bort när ja får dit min tonade streamer istället :)

Letar efter kjolpaket till den oxå, men e inte det lättaste att hitta till limon... Kanske jag som suger på att hitta rätt?

Vad har ni mer för tips man kan göra? Vill ha kvar lyxlooken samtidigt som jag vill ha den sportigare och lite... erm... fel o säga kanske men gangster looken =)

fälgar är på G, sitter och är sugen på:

Länk

Mer tips man kan hitta på? Dekaler vet ja inte, gör bilen så "kinesig" :)
hmm.. man ser ju inte så mkt på bilden men fälgar är ju ett måste sedan kanske en läpp fram till fronten
HZRobban
Mjo, läpp skulle vara najs... Och gärna en ny bakkjol så den är sprucken, någon apa som kört på mig...

Några tips på var man får tag på läpp till fronten? Tnx!
Återställ allt till original och köp ett par fina 18-tummare.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Håller med E38B12. Ex på fälgar: Alpina, Rondell 58 eller BMW Radial Styling 32 passar klockrent.
Alpinafälgarna kan gärna vara större.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
21" Breyton spirit black ska du ha :D

Bilen: Länk
håller med dig thorssa.. alpina look hade heller inte varit fel på bilen dvs alpina läpp fram o så vidare
HZRobban
Såg ut som en grym läpp måste jag säga... Men var hittar jag delar till 740:n... Verkar vara ont om det som vanligt när jag köper bil :(
Såhär ska den se ut!!
Länk
Länk
Länk
Länk

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Det rullar en väldigt fräsch sådan 7a där jag bor. Svar och dubbla utblås, ser orginal ut men väldigt exklusiv och har man ett tränat öga ser man detaljerna som gör att den sticker ut =)

--
DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
En bra början..

Personligen tycker jag att svarta fälgar med olackerad kant som dem du föreslår ser mycket bra ut på en sådan bil.

Ev. så skulle kanske en snygg hajfena på taket, liksom en utbuktande GPS antenn på bakluckan vara möjligheter som är ganska "enkla" att göra. Jag gillar inte de kromade listerna, men de är svåra och omständiga att fixa.

Men en läpp fram och bak blir nog snyggt tillsammans med lite fetare gummi i backen. Tänk på att inte ta på FÖR stort om du gillar den "sobra" stilen och speciellt inget kromat eller rent alu-färgat. Svarta fälgare med kant på en iAL är HELT rätt. 20" känns som ett maxmått.. 21" eller mer blir VÄLDIGT stort och passar liksom inte på bilmodellen anser jag.

Men som sagt.. En bra början!

//amullo
---
HZRobban
Mjo, hade tänkt att satsa på 19" först men 20" kanske är ännu bättre... Har 17" på nu... Och ser ju verkligen inte ut att vara 17":are... :) Är ju en stor bil så...

Har ju två antenner, en på taket och en på glaset på bakrutan... Ska nog se om jag inte får tag på en hajfena och byta ut takantennen mot den. Den på bakglaset ska jag väl ta dän, eller sätta dit något snyggare och diskretare kanske :)

Dock så kvarstår det svåra..: Att få tag i kjolar och läpp :( Hittat en sida i danmark som säljer så ska höra med dom.

Och ang. de kromade listerna.. Så svårt är det ju inte att få bort dom :) Många åkte bort när jag tog bort rutorna. Resten e väl bara att maskera och lacka... Fast ja gillar kromet, bryter det svarta på hela bilen och tycker att den syns bättre :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.