|
|
|
|---|---|
|
Tjaha. Då kommer man ut på morgonen och upptäcker att någon som inte vet var hans bil slutar har tryckt in höger bakdörr på bilen. Helt otroligt jobbigt. Ingen lapp om det inträffade heller. Detta händer alltså på parkeringsplatsen där man bor. Tragiskt. Det blev turligt nog inga lackskador men listen blev ju lite stukad. Finns det någon som kan rekommenderan en bra plåtslagare? | |
|
Hej Pat, Den siste idioten är inte född än... Trist när sånt händer. Vet att något liknande hände min fars BMW för ett år sedan. Då anlitade han en "knalle" som reste runt lite här och där och hade ett lustigt verktyg som han petade in mellan dörren och insidan på lpåten, bände o tryckte lite och vips var "bucklan" borta. Billigt var det också. Har dock glömt vad han hette, men han rekomenderades av BMW Rigo här i Halmstad. Så om du tar och ringer dem kanske de kan hjälpa dig. Lycka till |
|
|
Visst blir man tårögd på morronen när man ser nåt sånt. Själv sitter jag inne på kontor hela dagarna men brukar parkera så jag har sikt på min Beemer. Men det otroliga hände ändå. Volvo ägare ställer sig jämte och jag ser när "HON" i en Volvo(Kan det bli värre) hoppar in och åker iväg. Tar reg nummer och går ut till min Beemer och ser då denna sura J-la buckla på dörren. Ringer Polisen för att anmäla en smitning. BILEN TILLHÖR ETT DÖDSBO!!!!..Och avställd sen två år..inte mycket att göra säger Pappa Batong. Allså bara att gilla läget..Nån som vet hur man kan få ersättning och hjälp?? |
|
|
Lika tråkigt att höra var gång det händer. Jag drabbades under julhelgen. Bilen stod parkerad på ett villaområde i Åmål (lugnt område alltså...). På morgonen hittar jag en rejäl intryckning i vänster bakdörr. Det blir plåtslagare och omlackering av dörren, 1845 spänn i självrisk. Fick aldrig reda på vem som körde på bilen. Däremot måste den bilen som körde på min fått sig en rejäl smäll också, men det kanske var en Voflo 240, finns gott om sådana i Åmål, så då tar ju elefantfångaren hela smällen... Micke |
|
|
Men... Får man inte hjälp av trafikförsäkringsföreningen längre...? Det här var visserligen länge sedan (ca 5-6år) men jag fick min dörr intryckt på en varuhus parkering. Tog kontakt med polis och försäkringsbolag som skickade mig vidare till tr.f.föreningen. De stod för omlackering av dörr hos valfri verkstad. Inte en spänn i självrisk... |
|
|
Trafikförsäkringsföreningen har slutat hjälpa till. Hade lite tur med min repa, den ränkades egentligen som skadegörelse med högre självrisk, men jag fick igenom den som parkeringsskada med 1845 i självrisk eftersom jag hade fyllt i fel papper. Klockan var sent så polis och skadebesiktaren ville väl hem. |
|
|
När slutade TFF att hjälpa till? Det fungerade förra året iaf. Kan man bara bevisa att det är en "parkeringsskada" och att det är gjort av en smitare (detta fixar farbror batong intyg på) så betalar TFF självrisken. Iaf förra året som sagt. Men det är klart att allt ändars förr eller senare. |
|
|
TFF hjälper visst til, fel av mig. Problemet är nog att TFFs självrisk verkar vara samma som försäkringsbolagets självrisk. "Ersättning - självrisk Från ersättning görs avdrag med en lagstadgad självrisk som är 5 % av basbeloppet för skadeåret. 2002 är självrisken 1 895 kr." |
|
|
Glömde Länk |
|
|
Det finns en fond som(typ. olycksdrabbades fond) man kan ringa till för att ev. få ersättning ifrån avseende smitningar m.m., fråga polisen eller försäkringsbolaget. Henrik |
|
| Tack för alla tips! Ska kolla ttf | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.