|
|
|
|---|---|
|
Howdy ! Verkar som att det sitter en liten fläkt i ECC panelen som jag gissar drar in luft för att känna av temperaturen i kupén. På sistone har den börjat surra :-( Pratade med verkstaden som sa att man var tvungen att byta hela panelen/knappsatsen. Vågar inte ens tänka på vad det skulle kosta ! Någon som plockat ut sin ECC panel och rengjort/smort/bytat fläkten till temp-givaren ? | |
|
Hade ute min ACC på min E36 och där satt fäkten med två skruvar uppe på packetet med panneln. Så det man behöver göra på min är att ta ut kliman och sedan koppla bort kontakten till den lilla fläkten och lossa två skruvar så är det klart. Vet dock inte om det är annorlunda op E46. //Tompa |
|
|
Det är en liten fläkt liknande de som sitter i datorer, borde inte vara speciellt knepigt alls att byta denna själv(minns dock ej exakt hur den såg ut). Hade isär min klimapanel i vintras och passade på att ta bort damm inuti vid fläkten. Annars är ju knepet för tjutande datorfläktar en droppe olja på axeln så lugnar den sig ett bra tag. / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.