|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag letar en 328 E36 för fullt och skulle mer än gärna få veta lite tips osv vad det gäller den modellen. Vad man ska kika efter för barnsjukdomar osv. Väldigt tacksam för svar. Mvh Oscar | |
|
Det finns knappast några barnsjukdomar på en E36 längre... men det finns en del standard fel som kan vara bra att känna till. I menyn till vänster hittar du begagnatguiden, där kan du läsa om de vanligaste felen på E36. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Värt att tilläggas är väl att jag redan läst begagnatguiden ;) Men tack iaf. Fler tips tas emot mer än gärna. Mvh Oscar |
|
| 97 kom en liten facelift, bl a lite annorlunda grill och mindre sidoblinkers.. inget som avgör val av bil/årsmod kanske men värt o veta :) | |
| Haha, ja det kan ju vara bra att veta ;) | |
|
Köp en 1996 eller helst 1997 års modell så får du ett bättre rostskydd på köpet! Sen är det ju så att det går att få en för 50 000 och en annan för det dubbla! Varför betala mer än nödvändigt eller köpa en rishög så .... någonstans mellan 70 000 och 80 000 för en med historik och 1500 mil per år och mellan 60 000 och 70 000 för en som gått ca 2500 mil per år! |
|
|
Hej! Jo jag har kikat mest på 96:or och dem verkar det finnas flest av också. En fin med helskinn, tacklucka, m-paket, stora kliman osv ligger ju kring 70 000-80 000 och ibland även över 80 000 Har hittat en 96:a med 17 000mil på mätaren som verkar vara riktigt välhållen, men jag vet ju inte direkt vad man ska kika extra noga på då man köper en sådan så lite sånna tips vore kanon ;) |
|
|
Detta vet du säkert redan men: ACC:n glappar ofta på dem, byter man dock jättelätt om man klarar av att löda om en kondensator för 30 spänn. Sen brukar bussningar/spindelleder glappa och då klonkar det lite. Mina bakbussningar kostade 2000:- att byta på verkstad. Knarr i sätet tycker jag är lite irriterande som jag har. Lätt att smörja fjädrarna men man måste ju ta ur sätet och det är drygt. Kolla hur glapp fläkten verkar vara till kylaren också. |
|
| Tusen tack. Ska titta extra noga på dessa punkter :) | |
| Några fler tips? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.